تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۶
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۱۵۸۴۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اخبار مهم در نشست های خبری نمایشگاه صنایع معدنی

می متالز - نشست خبری مدیران عامل شرکت های صدر تامین و ذوب آهن اصفهان در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع وابسته (ایران کان مین) در محل غرفه هلیدنگ صدر تامین برگزار شد.
اخبار مهم در نشست های خبری نمایشگاه صنایع معدنی

اخبار مهم در نشست های خبری نمایشگاه صنایع معدنی - بورس24 - Bourse24.ir

منصور یزدی زاده، مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان در نشست خبری امروز نمایشگاه کان مین در جمع اصحاب رسانه گفت: در ۹ ماه اول سال جاری یک میلیون و ۸۲۵ هزار تن چدن مذاب ، ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار تن آگلومره ، ۸۸۶ هزار و ۳۰۰ تن کک خشک ، یک میلیون و ۷۲۵ هزار تن شمش آماده و یک میلیون و ۵۰۵ هزار تن محصول نهایی تولید شده است.

وی گفت: از برنامه های شرکت، انعقاد نخستین قرارداد صادرات ریل ذوب آهن اصفهان، پذیرش و عرضه ریل ذوب آهن برای اولین بار در بورس کالا،طراحی و اجرای نسوز بدنه کوره بلند برای اولین بار در کشور،آغاز بهره برداری از کوره بلند شماره یک با شروع عملیات دمش هوای گرم و خشک نمودن کوره، دریافت گواهینامه استاندارد ملی ایران برای تولید ریل،شروع تزریق پودر ذغال به کوره بلند شماره ۲ بوده است.

یزدی زاده گفت: ایجاد شرکت زغال سنگ پروده طبس برای مردم این منطقه امید بخش است و حفظ اشتغال و ارتزاق ۲۵۰۰ خانوار، توسعه و پیشرفت از جمله دستاوردهای ایجاد شرکت صنعتی و معدنی در این منطقه است. شرکت زغال سنگ پروده طبس روند تأمین منابع مورد نیاز صنعت فولاد کشور را پشتیبانی کرده است.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در مورد احتمال افرایش سرمایه شرکت گفت: ذوب آهن اصفهان به دنبال افزایش سرمایه از ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است. افزایش سرمایه ای که در شرکت ذوب آهن اصفهان با نماد ذوب انجام می شود، از محل آورده های نقدی سهامداران یا مطالبات آن‌ها و زمان آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. چرا که اگر این افزایش سرمایه در زمان مناسبی انجام نشود، بخشی از سرمایه از بین می رود.

یزدی زاده گفت: روز گذشته موضوع دخالت در روند بورس در مجلس شورای اسلامی را مطرح شد و حرکتی همزمان در مجلس و سازمان بورس شروع شده تا قیمت‌ گذاری دستوری و دخالت در قیمت‌گذاری حذف شود.

وی گفت: برای نخستین بار در غرب آسیا، تولید مخروطی کنورتور شماره سه در داخل کشور و به همت متخصصان داخلی ذوب آهن اصفهان انجام شد و کسب تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان برای ششمین سال پیاپی توسط شرکت ذوب آهن اصفهان دریافت گردید ، همچنین تعمیرات موفقیت آمیز دیگ اوتیلیزاتور کنورتور شماره ۲ بخش فولادسازی ،نخستین محموله تولیدی ریل محور زاهدان – چابهار از تعهدات شرکت ذوب آهن اصفهان به قرارگاه خاتم الانبیاء تحویل داده شد.

او در مورد تولید محصولات جدید، گفت: تولید انبوه ریل معدن تیپ R18 ،طراحی و تولید ریل زبانه سوزن ۶۰E1A1 ،ایجاد آمادگی های لازم به منظور تولید کلاف آجدار نمره۷، طراحی و تولید تیرآهن نیمه سبک نمره ۱۶(I-7) مطابق با استاندارد ملی ایران ، تکمیل سبد ورق سازه های فولادی با طراحی و تولید سایزهای جدید، تولید آزمایشی میلگرد آجدار قطر ۴۰ و ۵۰ مطابق با استاندارد ملی ایران (۳۱۳۲) ، انجام مراحل کالیبراسیون تیرآهن بال پهنH22 از تولیدات جدید شرکت بوده است.

در ادامه ‌غلامرضا سلیمانی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در این نشست خبری با اشاره به توان شرکت ذوب آهن در بومی سازی قطعات و تجهیزات معدنی و صنایع معدنی بیان کرد: عملیات کوره بلندی که پیش تر روس ها در ایران انجام می‌ دادند امروز در ذوب آهن اصفهان با اتکا به دانش بومی و متخصصان داخلی، در ایران اجرا می‌ شود.

وی با بیان اینکه در راستای بومی سازی دانش و تجهیزات مورد استفاده معدن کاری مکانیزه منجر به داخلی سازی بیش از ۱۴۰۰ قطعه شده، افزود: شرکت زغال سنگ پروده طبس به عنوان اولین و تنها معدن تمام مکانیزه استخراج زیر زمینی زغال سنگ کشور است که در ۶ سال اخیر بزرگترین تولید کننده کشور بوده و به تنهایی حدود ۴۰ درصد تولید ملی را دراختیار داشته است. این شرکت حدود نیمی از کنسانتره مورد نیاز ذوب آهن اصفهان و بخشی از نیاز سایر کک سازی های کشور را تأمین می کند.

سلیمانی از عرضه شرکت زغال سنگ پروده طبس در فرابورس خبر داد و گفت:‌ در فرابورس سهام شرکت زغال سنگ پروده طبس با نماد «کزغال» عرضه می‌شود. به طور کلی سهام شرکت زغال سنگ پروده طبس ۲ میلیارد برگه سهم است که از این میان ۲۰۰ میلیون سهم فردا با قیمت هر برگه سهام ۲هزار تومان عرضه می‌شود، از نظر قیمت تمام شده سهام این شرکت بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: سهام این شرکت ۱۰ درصد ارزان تر از قیمت واقعی قیمت گذاری شده و این موضوع برای سهامدارانی که سهام این شرکت را در عرضه اولیه خریداری می کنند، خوب است.

عناوین برگزیده