تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۲
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۱۵۹۳۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کل گمرک اعلام کرد:

صرفه جویی ۷۰میلیون یورویی از تولید ایکس ری

می متالز - طبق اعلام رئیس کل گمرک ایران با تولید ایکس ری های داخلی که طی قراردادی بین این سازمان و بخش خصوصی انجام می شود حدود ۷۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی در این رابطه صورت می گیرد.
صرفه جویی ۷۰میلیون یورویی از تولید ایکس ری

به گزارش می متالز، مهدی میراشرفی امروز در نشستی خبری آنلاین ضمن اشاره به شرایط خاص تجارت خارجی ایران و پیچیدگی های آن به دلیل تعدد قوانین و حضور بیش از ۳۰ سازمان در این زمینه گفت که گمرک ایران در راستای اجزای نظارت دقیق تر و البته غیرملموس در مسیر توسعه استفاده از  ایکس ری حرکت می کند.

وی در این باره گفت که در حال حاضر ۱۴ دستگاه ایکس ری در گمرکات مستقر است در حالی که حدود ۵۰ دستگاهی نیاز داریم، بر این اساس طی مذاکره ای با بخش خصوصی ساخت و تامین ایکس ری در دستور کار قرار دارد،این در حالی است که با توجه به قراردادهای منعقده ۷۰ میلیون یورو معادل ۲۰۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی ارزی از محل تولید در داخل انجام می شود.

اوضاع تجارت خارجی در سال جاری

رئیس کل گمرک ایران در ادامه  با اشاره به روند صعودی آمار تجارت خارجی کشور گفت: پیش‌بینی گمرک این است که حجم کل مبادلات تجای ایران در پایان سال‌جاری به حدود ۸۰ میلیارد دلار برسد که تقریبا معادل سال گذشته است.

وی ادامه داد: با توجه به حجم ۷.۵ درصدی منابعی که ایران دراختیار دارد این ارقام تجارت خارجی باید بسیار بیش از این باشد.

واردات ۲۸میلیون تنی در ۱۰ ماه

میراشرفی همچنین  با اشاره به میزان واردات در ۱۰ ماه اول سال جاری اعلام کرد که در کل ۲۸ میلیون تن کالا وارد شده که ۲۰ میلیون تن آن کالاهای اساسی بوده و مابقی نهاده‌های تولید هستند.

تحقق 11 هزار میلیاردی درآمدهای گمرکی

رئیس کل گمرک درباره وضعیت درآمدهای گمرک نیز گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان رقم مصوب بودجه سال جاری است که تاکنون ۱۱ هزار میلیارد تومان آن وصول شده و پیش‌بینی می‌کنیم ۱۰۰ درصد آن محقق شود. همچنین ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده وصول خواهد شد.

عناوین برگزیده