تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۳۹۹
کد خبر: ۲۰۴۹۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فاز نخست معدن مس رمشک آماده افتتاح شد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت جنوب کرمان گفت: فاز نخست معدن مس رمشک با سرمایه گذاری ۴۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی آماده افتتاح است.

به گزارش می‌متالز، مسلم مروجی فرد، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری و زیربنایی مناطق جبالبارز جنوبی و رمشک از جمله کارخانه کنسانتره مس، راه‌های روستایی، پروژه‌های ارتباطات و زیرساخت مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

او افزود: در خصوص مشکل مربوط به تامین آب کارخانه کنسانتره مس در منطقه محروم رمشک، پس از پیگیری‌های متعدد، سرانجام بررسی نهایی انجام و مصوبه حل آن با حمایت و همراهی ادارات مربوطه گرفته شد.

مروجی فرد تصریح کرد: مسائل مرتبط با برق و محیط زیست این واحد اقتصادی نیز مطرح و درخصوص رفع مشکلات آن تصمیم گیری شده است.

او تاکید کرد: فاز اول این کارخانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال، اشتغال زایی مستقیم ۷۰ نفر و ظرفیت تولید سالانه ۲ هزار و ۴۰۰ تن کنسانتره مس، آماده افتتاح است.

او افزود: به همت سرمایه گذار، عملیات ساخت فاز دوم کارخانه مس رمشک نیز با سرمایه مورد نیاز هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، اشتغال ۱۵۰ نفر و ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن شروع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در خصوص وضعیت کارخانه مس جیرفت نیز گفت: کارخانه مس سرگز در اسفندقه نیز با سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد ریالی و اشتغال زایی ۳۰۰ نفری، کامل شده و آماده بهره برداری است.

شهر رمشک یکی از شهر‌های استان کرمان است که در شهرستان قلعه گنج در بخش چاه دادخدا قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده