تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۷
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۰۷۸۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون استاندار مرکزی:

حجم صادرات استان مرکزی به ۷۰ میلیون دلار رسید

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: حجم صادرات استان از ابتدای فروردین ماه جاری تاکنون به ۷۰ میلیون دلار رسیده و کالا‌های این خطه صنعتی به ۵۱ کشور جهان ارسال شده است.

به گزارش می‌متالز، «سعید فرخی» روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه استان مرکزی افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۴۸۳ درصد، وزن ۱۸۸ درصد و ارزش ۳۳۹ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به عملکرد یک ماه اخیر گمرکات استان مرکزی بیان کرد: در نخستین ماه امسال ۲ هزار و ۲۵۸ فقره اظهارنامه برای صادرات محصولات استان مرکزی به وزن ۹۸ هزار تن صادر شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اظهار داشت: محصولات صادراتی این استان امسال شامل انواع هیدروکربورها، شمش، میلگرد آجدار، شیشه، بلور، پلی اتیلن سبک و سنگین، ایزوگام، شمش آلومینیوم، مقاطع فولادی و مواد غذایی بوده که به ۵۱ کشور از جمله ترکیه، عراق، افغانستان، امارات متحده، آذربایجان، پاکستان و بلغارستان فرستاده شده است.
فرخی بیان کرد: ارزش واردات صورت گرفته در استان نیز در این مدت حدود ۳۹ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه قبل آن ۱۹۸ درصد رشد دارد.
وی تصریح کرد: میزان واردات استان به ۲۴ کشور همچون چین، ترکیه، امارات، اکوادور و چک بوده است و عمده کالا‌های وارد شده به استان نیز شامل ماشین آلات و مواد اولیه خطوط تولید است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی، تراز تجاری کنونی استان مرکزی را مثبت عنوان کرد و گفت: امید می‌رود که با کاهش شیوع ویروس کرونا در جهان، میزان مبادلات تجاری استان نیز رشد قابل توجهی را همانند گذشته در کارنامه اقتصادی خود ثبت کند.

فرخی گفت: استان مرکزی به پایتخت صنعت کشور شهرت دارد و در سال جاری همه تلاش به کار گرفته می‌شود تا با مانع زدایی و حمایت اصولی رونق اقتصادی بیش از سال قبل در این استان رقم بخورد.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده