تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۰
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۰۸۴۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خبر داد:

هفت پرونده معدنی در خراسان رضوی تعیین تکلیف شد

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: هفت پرونده مربوط به معادن این استان در هیات حل اختلاف موضوع ماده ۲۴ قانون مکرر معادن بررسی و تعیین تکلیف شد.

به گزارش می‌متالز، مرتضی اشرفی در حاشیه نشست هیات حل اختلاف موضوع ماده ۲۴ قانون مکرر معادن با اعلام این خبر اظهار کرد: تعدادی از این پرونده‌ها مربوط به اکتشاف آنومالی‌های سنگ آهن در شهرستان خواف است که اکتشاف آن توسط سازمان ایمیدرو انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: با تعیین تکلیف اکتشاف معادن سنگ آهن شهرستان خواف خوراک مورد نیاز صنایع معدنی استان تامین و در آینده شاهد جهش تولید و ایجاد اشتغال جدید در حوزه معدن و صنایع معدنی خراسان رضوی خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین این هیات در نشست خود مشکل مربوط به تعدادی از پرونده‌های معدنی و اختلاف بین دستگاه‌های اجرایی با آن‌ها را تعیین تکلیف کرد که با فعالیت دوباره این معادن گامی عملی در راستای پشتیبانی و مانع زدایی از تولید برداشته خواهد شد.

براساس ماده ۲۴ مکرر قانون معادن به منظور تسریع در اکتشاف و بهره برداری از معادن، دستگاه‌های اجرایی و متولیان قانونی مکلفند استعلام‌های مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت را در مدت تعیین شده پاسخ دهند.

خراسان رضوی با برخورداری از ۹۳۲ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره ۲.۸ میلیارد تن و استخراج سالانه ۳۹ میلیون تن، ۱۵ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این زمینه جذب و ۱۱ هزار و ۲۹۷ نفر در این بخش مشغول کار کرده است.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده