تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۳
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۲۰۹۰۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس اداره صنعت:

۷ واحد صنفی متخلف در اردستان پلمب شد

‌می‌متالز - رییس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان گفت: هفت واحد صنفی این شهرستان در هفته جاری به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی مبارزه با شیوع کرونا پلمب شد.

به گزارش می‌متالز، محمد رضا باقری روز دوشنبه افزود: با اصنافی که مصوبه ستاد کرونای شهرستان در خصوص تعطیلی واحد‌های صنفی را رعایت نکنند برخورد جدی صورت می‌گیرد و پلمب می‌شوند.

وی تصریح کرد: بر پایه دستورالعمل ستاد ملی کرونا تمامی واحد‌های صنفی غیرضروری نیز باید تا پایان وضعیت قرمز تعطیل باشند.

رییس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان اظهار داشت: در راستای ادامه بازرسی و نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف، روز گذشته ۶۵ واحد صنفی شهرستان مورد بازرسی قرار گرفت که منجر به ۲۴ تذکر شفاهی و پلمب ۳ واحد شد.

باقری با بیان اینکه چهار واحد صنفی در اردستان نیز امروز پلمب شد، ادامه داد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل تعطیلی اصناف غیرضروری برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، فقط برخی از اصناف ضروری و عرضه کننده نیاز‌های روزانه مردم اجازه فعالیت دارند و سایر اصناف باید نسبت به تعطیلی مغازه خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون مجوز تاسیس ۱۱۰ واحد صنعتی در اردستان صادر شده که ۶۵ واحد فعال و نیمه فعال هستند، اضافه کرد: ۲ هزار ۶۰۰ واحد صنفی نیز در این شهرستان پروانه کسب دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان نیز گفت: با شناسایی ۱۷ بیمار کویید ۱۹ بر پایه معیار‌های قطعی تشخیصی در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران شناسایی شده در این شهرستان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۲۰۷ نفر رسید.

حسن ذبیحی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۵۹ بیمار کووید ۱۹ از بیمارستان و مرکز‌های درمانی اردستان ترخیض شده‌اند، افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هفت هزار و ۵۸۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در این شهرستان انجام شده است.

وضعیت اردستان از نظر شیوع ویروس کرونا، قرمز است.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت و در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کاشان

عناوین برگزیده