تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۷
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۱۲۰۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
امام جمعه ورزقان خطاب به مسوولان:

چه کسی یا کسانی کار شکنی کرده‌اند؟ / چرا گزارش دروغ به مردم می‌دهید؟

‌می‌متالز - امام جمعه ورزقان حجت الاسلام والمسلمین مهدی پورمحمد در خطبه‌های نمازجمعه ورزقان با گرامیداشت آغاز هفته معدن و با بیان اینکه کشور ما یکی از مهم‌ترین دارندگان مواد معدنی در جهان است، اظهار داشت: ایران یکی از ۱۰ کشور بزرگ غنی از مواد معدنی است و در غرب آسیا اولین کشور معدنی هستیم که سرمایه‌ای بزرگ برای کشور است و باید درست مدیریت شود.

به گزارش می‌متالز، امام جمعه ورزقان حجت الاسلام والمسلمین مهدی پورمحمد در خطبه‌های نمازجمعه ورزقان با گرامیداشت آغاز هفته معدن و با بیان اینکه کشور ما یکی از مهم‌ترین دارندگان مواد معدنی در جهان است، اظهار داشت: ایران یکی از ۱۰ کشور بزرگ غنی از مواد معدنی است و در غرب آسیا اولین کشور معدنی هستیم که سرمایه‌ای بزرگ برای کشور است و باید درست مدیریت شود.
وی معادن طلا و مس را ظرفیت مهم برای منطقه ورزقان عنوان کرد و افزود: در سطح کشور ۹ هزار معدن با ۷۰ نوع ماده معدنی وجود دارد که دو نوع از این ماده معدنی (طلا و مس) در شهرستان ورزقان می‌باشد.
امام جمعه ورزقان در بخش دیگری از سخنانش با گلایه از روند پیشرفت پروژه هیپ‌لیچنگ مجتمع مس سونگون گفت: شهریور ماه سال ۹۷ پروژه هیپ لیچینگ کلنگ‌زنی شده است. در آن زمان مسوول مربوطه زمان بهره‌برداری از این پروژه را یک سال اعلام کرده بود که متاسفانه نزدیک به سه سال از ان تاریخ می‌گذرد، اما پیشرفت چندانی نکرده است.
وی ادامه داد: اگر دلیل تاخیر پروژه، مطالعه ناقص و جابجایی زمین است، چرا باید پروژه یکساله، نزدیک به سه سال تاخیر داشته باشد؟! طبق اعلام مدیرعامل وقت مجتع مس سونگون، در سال ۹۹ با پیشرفت ۲۵ درصد و طبق بازدید‌های به عمل آمده تا به امروز ۲۳ درصد (در مجموع ۴۸ درصد) پیشرفت فیزیکی دارد، این در حالیست که باید در یک سال اخیر ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته و مورد بهره برداری قرار می‌گرفت.
حجت‌الاسلام پورمحمد با اشاره به اهمیت رسیدگی به مسایل و مشکلات و مطالبات مردم، خطاب به مسوولان گفت: دو سال هست در مورد فاز سوم تغلیظ گزارش دروغ می‌دهند که فلان شرکت می‌آید، این در حالی است که هیچ شرکتی وجود ندارد و این خیانت به مردم منطقه ورزقان و غیرقابل قبول است و مسوولان مربوطه باید جوابگوی مطالبات مردم منطقه ورزقان باشند.
وی در ادامه به اخراج و جابجایی کارگران در شرکت‌های تابعه مس سونگون که ماه به ماه قول جذب‌شان را می‌دهند، اشاره کرد و اظهار داشت: بررسی مسایل و مانع‌زدایی‌ها به جهش تولید، ایجاد و تثبیت اشتغال براساس منویات مقام معظم رهبری در سال (تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها) در تمامی امورات باید نقشه راه مسوولان قرار گیرد و نباید در این پروژه عظیم برخی کارگران را به دلایل نامعلوم اخراج و برخی را جایگزین آنان کنند. هنر آن است که با پیگیری و به اتمام رساندن پروژه‌های اشاره شده هزاران نفر (بصورت مستقیم و غیرمستقیم) اشتغال به کار کنند.
امام جمعه ورزقان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات اخیر وین، ابراز داشت: ما مخالف مذاکره نیستیم و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مذاکره در صورتی نتیجه بخش خواهد بود که همه تحریم‌ها ملغی شوند.
وی ادامه داد: دولت منحوس بایدن می‌خواهد ۱۲۰ روز تحریم‌ها را تعلیق کند تا در دولت بعدی برجام‌های دیگری را متحمل دولت کند که اگر غیر از این می‌باشد باید گزارشات درست به مردم و مجلس بدهند که خواسته مردم ایران اسلامی این است که خواسته رهبری محقق گردد و آن هم رفع تمامی تحریم‌ها می‌باشد.
حجت‌الاسلام پورمحمد با اشاره به بررسی صلاحیت نامزد‌های ریاست جمهوری، تاکید کرد: باید از شورای نگهبان تشکر کنیم که تا اندازه‌ای جلوی ثبت نام‌های فله‌ای را گرفت و نسبت به دوره گذشته شاهد کاهش تعداد ثبت نام کنندگان بودیم که اگر دولت همراهی کرده بود این تعداد خیلی کمتر می‌شد.
وی ادامه داد: انتظار است شورای نگهبان این حرکت هوشمندانه را با رعایت مر قانون و بدون ملاحظات سیاسی و توقعات زیاده خواهانه برخی جناح‌ها و افراد ادامه دهد.

منبع: تبریز من

عناوین برگزیده