تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۶
بازدید: ۳۶۴
کد خبر: ۲۱۲۰۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن ایران ۵۰۰ میلیارد دلار ذخایر شناخته شده دارند

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با اکتشافات جدیدی که داشتیم معادن ما ۵۰۰ میلیارددلار ذخایر شناخته شده دارند.

به گزارش می‌متالز، علی‌رضا رزم‌حسینی در سفر خود به کاشان در حاشیه مراسم تفاهم‌نامه مسؤولیت‌های اجتماعی با وزارت صمت در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان اظهار کرد: ایران بعد از سه دهه صادرکننده فولاد شد و رتبه دهم دنیا در این زمینه را دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در یک سال اخیر ۲۹ میلیون تن فولاد خام تولید کردیم که ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن را صادر کردیم و نزدیک به ۲.۵ میلیارد دلار صادرات فولاد داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه اگر صادرات غیرنفتی نبود نمی‌توانستیم ۳۸ میلیارد واردات برای صنایع کشور داشته باشیم، تصریح کرد: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی صنایع فولاد است، امسال طرح‌های توسعه فراوانی داریم، طبق برنامه جامع، تولید فولاد ایران باید به تولید ۵۵ میلیون تن برسد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه کاشان می‌تواند یک‌محور توسعه در منطقه باشد، گفت: معادن ایران ۵۰۰ میلیارد دلار ذخایر شناخته شده دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه، یکی از افتخارات جمهوری اسلامی، صنعت فولاد است، افزود: اگر همین صنایع بزرگ نبودند ما نمی‌توانستیم با این شدت تحریم‌ها، کشور را اداره کنیم.

وزیر صمت تصریح کرد: کاشان به علت اینکه در مسیر ترانزیت شمال-جنوب قرار می‌گیرد در حوزه‌های مختلف مثل حضور شعرا، صنعت‌گران و تجار و... مزیت‌های مهمی دارد و می‌تواند یک محور توسعه در منطقه باشد.

وی با بیان اینکه نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی برای ارتقای منطقه کاشان تلاش‌های زیادی انجام می‌دهد، افزود: امروز مردم ما نیاز دارند مدیریت اقتصادی است و نیاز به آموزش کسب و کار دارند.

رزم‌حسینی با بیان این که، دولت‌ها نقش تسهیل‌گر دارند و شرکت فولاد امیرکبیر باید پیرامونش را توسعه یافته کند، گفت: چرا با وجود شرکت‌هایی همچون فولاد امیرکبیر چرا باید جوانان بیکار باشند و سالانه ۵۰ هزار نفر از روستا‌ها مهاجرت کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده