تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۰۷
کد خبر: ۲۱۲۲۷۲
انتقاد نماینده خواف و رشتخوار؛

ساخت جاده دوم سنگان خواف به تربت حیدریه کند است

‌می‌متالز - نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت جاده دوم سنگان خواف به تربت حیدریه که جزء مطالبات اصلی مردم منطقه است به کندی پیش می‌رود.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام اکبر احمدپور اظهار کرد: قرار بر این بود ساخت این مسیر با مشارکت معادن و شرکت‌های صنعتی و معدنی و وزارت راه و شهرسازی ساخته شود که نیمی از هزینه بر عهده شرکت‌های معدنی و نیمی دیگر در تعهد وزارت راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: پیرامون این موضوع نشستی با مدیران شرکت‌های معدنی و صنعتی سنگان برگزار شد و از آنجا که کار ساخت این جاده به کندی پیش می‌رود مقرر شد کار با جدیت بیشتری تسریع شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: بخشی از کندی کار ناشی از پرداخت هزینه‌ها بود که باید در اختیار پیمانکار قرار می‌گرفت.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد تا معادن سهم و تعهدات مالی خود را به موقع بپردازند تا پیمانکار، کار را انجام دهد.

احمدپور تاکید کرد: بایستی معادن نسبت به پرداخت سهم خود اقدام جدی کنند و مسیر مواصلاتی پیش گفته شده قطعه بندی شود و قطعاتی برای ساخت در اختیار شرکت‌های صنعتی و معدنی معادن سنگ آهن سنگان قرار بگیرد و معادن، آن قطعات را به عنوان پرداخت سهم خودشان تکمیل کنند تا مردم از آثار و ثمرات جاده جدید بهره‌مند شوند.

وی وضعیت آلایندگی معادن و مسوولیت‌های اجتماعی آن‌ها را از دیگر موضوعاتی برشمرد که در نشست مشترک با مدیران شرکت‌های معدنی و صنعتی سنگان خواف مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص آلایندگی‌ها، برنامه بر این شد تا شرکت‌های معدنی و صنعتی برای کاهش و از بین بردن آلایندگی‌ها اقدام جدی انجام دهند.

احمدپور اظهار کرد: در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی نیز مقرر شد شرکت‌های معدنی و صنعتی در کمک به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر منطقه، بیشتر تلاش کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده