تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۸
بازدید: ۴۲۲
کد خبر: ۲۱۲۴۹۱
سرویس خبر : انرژی

افزایش اکتشاف نفت با استقرار دستگاه حفاری ۶۰ فتح در تنگو

‌می‌متالز - دکل حفاری فوق سنگین ۶۰ که ۳ هزار اسب بخار توان عملیاتی دارد پس از ترخیص از میدان نفتی آزادگان جنوبی، در موقعیت جدید استقرار یافت.

به گزارش می‌متالز، مدیر پروژه حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی در شرکت ملی حفاری ایران گفت: دستگاه حفاری فوق سنگین (سوپر ریگ) ۶۰ فتح در موقعیت چاه شماره ۲ تنگو در منطقه هندیجان عملیاتی شد.

نصرالله عباسی افزود: چاه شماره ۲ تنگو در قالب پروژه ۸ حلقه چاه اکتشافی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در عمق بیش از ۴ هزار متر حفر و تکمیل می‌شود.

وی در زمینه پیشرفت پروژه‌های ۸+۶ گفت: تاکنون از پروژه ۸ حلقه حفاری ۴ حلقه به اتمام رسیده و حفاری ۲ حلقه چاه با استفاده از دستگاه‌های ۳۲ و ۶۰ در دست اجرا است، همچنین از پروژه ۶ حلقه نیز ۳ حلقه تکمیل و حفاری یک حلقه چاه با به کارگیری دستگاه حفاری سنگین ۳۱ فتح در مراحل پایان کار است.

مدیر پروژه‌های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی در شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه‌ها در سال ۱۳۹۷ کلید خورد و پیش ببینی می‌شود تا پایان سال جاری به اتمام برسد، گفت: حفاری چاه‌های مورد نظر در این دو پروژه در مناطق نفت خیز استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد متمرکز است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

عناوین برگزیده