تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۲۱۴۷۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش ۴ هزار واحدی شاخص بورس در هفته سوم خرداد

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۴هزار و ۱۷۷درصد کاهش، معادل ۰.۳۶درصد افت کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۴۷ میلیارد و ۳۸۳ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۲۱ هزار و ۶۰۹ میلیارد ریال در بیش از ۴ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۶۹۹ دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۲۹.۳۴ و ۰.۲۳ درصد افزایش و ۵۵.۸۲ درصد کاهش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۳۰۵۳ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۵۴ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۸۲.۴۲ و ۴۴.۲۴ درصد افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۸ خردادماه با ۴ هزار و ۱۷۷ درصد کاهش، معادل ۰.۳۶ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۱۴۷ هزار و ۶۶۹ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۰ هزار و ۱۶۱ واحد افزایش، معادل ۲.۶۷ درصد افت کرد و رقم ۳۷۰ هزار و ۵۸۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۳ هزار و ۸۵۷ واحد افزایش به رقم ۸۴۸ هزار و ۳۲۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۲ هزار و ۱۴۳ واحد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۱۲۱ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۰.۴۶ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۱.۳۸ درصد کاهش همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده