تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۱
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۲۱۶۹۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس مثبت شد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۰هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۶ میلیارد و ۷۱۴ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۹۸۷ میلیارد تومان در بیش از ۶۷۹ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۰ هزار و ۸۹۳ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۵۴ هزار و ۶۱۲ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت اصفهان و صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، پتروشیمی نوری و صنایع شیمیایی ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۲۷۹۹ واحد، کل (هم‌وزن) ۴۳۹۵ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۲۸۰۸ واحد، آزاد شناور ۱۲۰۳۵ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۱۰۳۶۱ و ۱۳۹۰۷ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۳۶ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۴ هزار و ۸۱۶ میلیارد تومان در ۳۸۵ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۹۴ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۲۱۰ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی مارون و گروه توسعه مالی مهر آیندگان شد و در مقابل شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، بیمه کوثر و آسیا سیر ارس بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده