تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۲۱۸۰۷۷
سرویس خبر : انرژی

وزیر نفت عراق از پروژه‌های افزایش تولید حمایت می‌کند

‌می‌متالز - وزیر نفت عراق خواستار رفع فوری چالش‌های فنی، اقتصادی و امنیتی در میادین نفتی و تقویت تولید با اتکا به تلاش داخلی و همکاری با شرکت‌های بین‌المللی است.

به گزارش می‌متالز، احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق تمایل خود برای اجرای پروژه‌های نفتی و افزایش تولید نفت و گاز در میادین نفتی شرکت نفت شمال در کرکوک را اعلام کرد. این میادین در ۲۵۰ کیلومتری شمال بغداد قرار دارند.

عبدالجبار در دیدار خود با مقامات این شرکت در روز یکشنبه اظهار داشت دولت و وزارت نفت مصمم به تقویت تولید در این شرکت هستند.

این وزارتخانه قصد دارد به سرعت چالش‌های فنی، اقتصادی و امنیتی را برطرف کند و با تکیه بر تلاش ملی و همکاری با شرکت‌های بین‌المللی، تولید را افزایش دهد.

وزیر نفت عراق با اشاره به تلاش برای تامین گاز مورد نیاز نیروگاه‌های برق، با مقامات ارشد این شرکت در مورد توسعه تولید و بهینه کردن سرمایه‌گذاری در گاز استخراج شده به همراه نفت، گفتگو کرد.

در بیانیه وزارت نفت عراق که در نوزدهم ژوئن منتشر شد آمده است: «دولت بصره و شرکت‌های نفت جنوب و بخش‌های مربوطه در وزارت نفت اقدامات نهایی خود را برای امضای پروژه‌های نفتی پیشنهاد شده انجام می‌دهند».

عبدالجبار گفت این پروژه‌ها اولویت وزارت نفت برای سرمایه‌گذاری در گاز استخراج شده به همراه نفت و تقویت زیرساخت‌ها هستند.

وی از شرکت‌های نفتی خواست جلسات و مذاکرات مربوط به جوانب فنی، مالی، قانونی، اقتصادی و قراردادی با شرکت‌های داخلی و متخصصان و موسسات مربوط را افزایش دهند.

هدف از این اقدامات رسیدن به قرارداد‌های مورد نظر با شرکت‌های بین المللی و کسب بالاترین سوددهی در عراق است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده