تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۳۳۳
کد خبر: ۲۱۸۸۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کارشناس بورس: بازار سرمایه به تعادل رسیده است

‌می‌متالز - یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که پس از افت‌وخیز‌های بسیار، خوشبختانه بازار سهام به تعادل رسیده است گفت: باید از تجربیات بورس و معاملات آن در سال گذشته کسب تجربه کرد.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی مؤمن زاده در خصوص شرایط کنونی بازار سرمایه گفت: پس از افت‌وخیز‌های بسیاری که کلّیت این بازار در سال گذشته و همچنین اوایل امسال داشت، خوشبختانه بازار سهام به تعادل رسیده و مورد توجه سهامداران قرار گرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: یکی از درس‌های مهمی که باید از بورس و معاملات آن در سال گذشته کسب کرد این است که فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسبی میان سرمایه‌گذاران از منظر سهامداری و توجه به مسایل بنیادی در شرکت‌ها و صنایع مختلف بورسی انجام شود.

وی اضافه کرد: جدای از این موضوع شاید لازم باشد بخشی از سهامداران به‌صورت غیرمستقیم و با استفاده از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری از بازار سهام کسب سود و منفعت کنند؛ چرا که این بازار یکی از بازار‌های تخصصی است که تحت تأثیر خبر‌های مختلف می‌تواند روند کاهشی و یا افزایشی به خود گیرد.

مؤمن زاده ادامه داد: به‌عنوان مثال تحول در تفکر راهبردی می‌تواند دلیل موفقیت یک بنگاه اقتصادی باشد و هیئت مدیره با تفکر خلق ارزش برای ذی‌نفعان پای به عرصه فعالیت بگذارد، بنابراین از این منظر و سایر موارد باید به سودآوری یک بنگاه تولیدی نگریسته شود و سهامداران نیز از سرمایه‌گذاری خود به این مؤلفه‌ها نیز دقت کنند.

عضو هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان با اشاره به این که در راهبرد نوینی که در دنیای امروز مبنای فعالیت سازمان‌های پیشرو در نظر گرفته می‌شود، ملاک تصمیم‌گیری تفکر ارزشی است، در خصوص وضعیت شرکت فولاد خوزستان در بازار سرمایه گفت: در زمان حاضر در اکثر نسبت‌های مالی، عملیاتی و عملکردی ما رتبه اول صنعت فلزات اساسی در بازار سرمایه را در اختیار داریم، ضمن این‌که در شاخص‌هایی همچون بازدهی دارایی‌ها، بازدهی حقوق صاحبان سهام، کیفیت سود، کیفیت فروش، نسبت‌های نقدینگی مربوط به پرداخت سود، حاشیه‌های سودآوری و سایر نسبت‌هایی که بر اساس اطلاعات سایت کدال نیز در دسترس هستند، فولاد خوزستان رتبه اول صنعت فلزات اساسی را دارد.

مؤمن زاده همچنین یکی از راهبرد‌های اصلی این شرکت را کیفی‌سازی عملکرد مجموعه در بازار سرمایه بیان کرد که بر این اساس، اقداماتی انجام شده است تا از سهامداران حمایت شود.

وی گفت: در طول سال گذشته و سال جاری با انواع ابزار‌هایی که در اختیار بود از جمله بازارگردانی و سهام خزانه حمایت خوبی از سهام شرکت صورت گرفت و در زمان حاضر می‌توانیم بگوییم که نسبت بازدهی سهام در همین روز‌ها و ماه‌های طی‌شده از سال ۱۴۰۰ نسبت به بسیاری از شرکت‌های هم‌گروه و شاخص کل بازار بازدهی بهتری داشته است و این یک موفقیت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده