تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۸
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۲۱۸۸۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پلاک هشتمین عرضه اولیه امسال به نام "وهامون" شد

‌می‌متالز - تعداد ۴۵۰میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا، سه شنبه (پس فردا) به‌عنوان هشتمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد معاملاتی "وهامون" در بازار اول فرابورس عرضه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، تعداد ۴۵۰ میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا معادل ۱۵ درصد سهام این شرکت، سه شنبه این هفته (۲۹ تیر) به‌عنوان هشتمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد معاملاتی "وهامون" در بازار اول فرابورس ایران عرضه می‌شود.

این میزان سهام در محدوده قیمتی ۱۷۵۰ تا ۱۹۰۲ ریال برای هر سهم و با سهمیه ۸۴۰ سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه خواهد شد. همچنین متعهدین خرید این نماد صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی صبا گستر نفت و گاز تامین و صندوق سرمایه‌گذاری توسعه تعاون صبا هر یک به میزان ۲۵ درصد از سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه سهام این شرکت است.

گفتنی است تعداد ۴۵۰ میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا در حالی سه‌شنبه این هفته عرضه اولیه می‌شود که از این تعداد، ۴۲۰ میلیون سهم در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم اختصاص خواهد یافت و تعداد ۳۰ میلیون سهم این شرکت نیز در روز پس از عرضه اولیه این شرکت به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد.

بر اساس قانون، عرضه اولیه سهام شرکت‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می‌پذیرد.

این گزارش می‌افزاید: سرمایه‌گذاری هامون صبا پنجم مهر سال ۸۴ بصورت سهامی عام تاسیس شد و در اداره ثبت شرکت‌های شهر تهران به ثبت رسید و نام شرکت در ۱۶ دی سال ۹۹ از سرمایه گذاری هامون شمال به سرمایه گذاری هامون صبا تغییر یافت.

این شرکت در حال حاضر جزو واحد‌های تجاری فرعی سرمایه گذاری صبا تامین و واحد تجاری نهایی سرمایه گذاری تامین اجتماعی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده