تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۲۱۸۸۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استخراج بیت‌کوین آسان‌تر شد / آغاز فعالیت مجدد ماینر‌های چینی در خارج از کشور

‌می‌متالز - در حالی که سختی استخراج بیت‌کوین به کمترین میزان یک سال و نیم اخیر خود رسیده، اما رشد قدرت هش بیت‌کوین خبر از بازگشت ماینر‌های چینی به خط استخراج بیت‌کوین می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، در آخرین تغییرات استخراج بیت‌کوین، سختی استخراج بیت‌کوین برای چهارمین بار متوالی پنج درصد دیگر کاهش یافت. در تنظیمات قبلی استخراج بیت‌کوین بیشترین افت خود را تجربه کرده بود؛ و حالا با این پنج درصد، میزان سختی استخراج بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود از ژانویه ۲۰۲۰ رسید.
این افت ناشی از خروج بسیاری از ماینر‌های چینی از شبکه بیت‌کوین در چند هفته اخیر بوده است. حضور تعداد افراد کمتری در استخراج بلوک‌های بیت‌کوین به این معناست که بلوک‌های کمتری به بلاک‌چین بیت‌کوین افزوده می‌شود. در حال حاضر، فاصله زمانی استخراج بیت‌کوین ۱۰ دقیقه است.

در واقع افت سختی استخراج بیت‌کوین بدان معناست که نقدینگی بیشتری برای ماینر‌هایی که هنوز آنلاین هست باقی می‌ماند. برندون آرواناگی، مهندس استخراج بیت‌کوین در همین رابطه می‌گوید: «این به معنای یک رشد درآمدی برای استخراج‌کنندگان است. آن‌ها به صورت ناگهانی هر روز، سهم بیشتری از کیک استخراج بیت‌کوین دارند.»

از سوی دیگر، هش‌ریت بیت‌کوین پس از اینکه به زیر ۹۰ میلیون تراهش بر ثانیه رسیده بود، بار دیگر افزایش یافت. کمترین قدرت هش بیت‌کوین روز سوم جولای به ثبت رسیده بود.

این موضوع نشان می‌دهد که بخشی از ماشین‌های استخراج که در چند هفته گذشته از چین به خارج از این کشور مهاجرت کرده بودند، مجددا آنلاین شده‌اند. دولت‌های آمریکای شمالی و اروپا با بسته‌های انگیزشی ماینر‌ها را حمایت کرده و صنعت استخراج رمزارز در حال سازگاری خودا با راهکار‌های انرژی پایدار هستند.
با این حال در هفته گذشته بیت‌کوین همچنان تحت فشار بوده است. در حال حاضر بیت‌کوین در محدوده قیمتی ۳۱ هزار دلاری معامله می‌شود و اندازه بازار آن هم کمتر از ۶۰۰ میلیارد دلار است.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده