تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۶
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۵۳۹۵۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد ۳۸ درصدی درآمد «هرمز» در آخرین ماه ۱۴۰۰

‌می‌متالز - شرکت فولاد هرمزگان در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ توانست با فروش ۱۷۱ هزار ۶۵۰ تن محصول در بازار‌های داخلی و صادراتی، ۲۳ هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال درآمد کسب کند که این میزان درآمد رشد ۳۸ درصدی را نسبت به بهمن ماه نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، شرکت فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۰ با موفقیت از بحران قطعی‌های گسترده برق و گاز عبور کرد و تنها میزان کمی از تولید این شرکت نسبت به سال ۱۳۹۹ کاسته شد. با این وجود، عرضه‌های منظم و قیمت مناسب محصولات این شرکت در بورس کالا باعث شد تا درآمد آن در سال ۱۴۰۰ به ۲۲ هزار میلیارد تومان برسد.

رشد ۳۴ درصدی تولید تختال در اسفند ماه

نمودار ۱ نشان می‌دهد شرکت فولاد هرمزگان توانسته در اسفند ماه سال ۱۴۰۰، ۱۴۱ هزار و ۹۵۶ تن تختال فولادی تولید کند که این میزان نسبت به ماه پیش از آن، از رشد ۳۴ درصدی برخوردار بوده است. این شرکت در بهمن ماه، ۱۰۶ هزار و چهار تن تختال تولید کرده بود. لازم به ذکر است که «هرمز» در سال گذشته موفق به تولید یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۵۸۵ تن تختال شد.

فولاد هرمزگان در اسفند ماه سال قبل موفق به تولید ۱۵ هزار و ۹۰۳ تن سایر محصولات فولادی شد. این شرکت در بهمن ماه سال گذشته ۱۹ هزار و ۸۵۹ تن سایر محصولات فولادی تولید کرده بود. گفتنی است که «هرمز» از ابتدای فروردین ماه تا پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۰ توانسته بود ۲۰۷ هزار و ۱۲۸ تن سایر محصولات فولادی تولید کند.

مجموع تولید فولاد هرمزگان در دوره اسفند ماه سال پیش، به ۱۵۷ هزار و ۸۵۹ تن رسید که این میزان نسبت به ماه پیش از آن، رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت در بهمن ماه سال قبل توانسته بود ۱۲۵ هزار و ۸۶۳ تن محصول تولید کند. لازم به ذکر است که تولید محصول در فولاد هرمزگان طی ۱۲ ماه سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۶۴۹ هزار و ۷۱۳ تن رسید.

رشد ۳۸ درصدی درآمد «هرمز» در آخرین ماه ۱۴۰۰

فروش اسفند ماه «هرمز» ۴۲ درصد افزایش یافت

نمودار ۲ حاکی از آن است شرکت فولاد هرمزگان در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ توانست ۱۶۸ هزار و ۶۵ تن تختال فولادی خود را در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش رساند که این میزان در مقایسه با ماه پیش از آن، حاکی از رشد ۵۱ درصدی است. «هرمز» در بهمن ماه سال گذشته موفق به فروش ۱۱۱ هزار و ۱۱۳ تن تختال در بازار شده بود. گفتنی است که این شرکت از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۰ توانسته بود یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۶۲۸ تن تختال در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش برساند.

«هرمز» در اسفند ماه سال قبل، سه هزار و ۲۷۷ تن سایر محصولات فولادی را در بازار داخلی به فروش رساند. این شرکت در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ توانسته بود ۹ هزار و ۵۹۵ تن سایر محصولات فولادی را در بازار داخلی به فروش برساند. این شرکت در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ موفق به فروش ۷۵ هزار تن سایر محصولات فولادی در بازار داخلی شده است.

مجموع فروش داخلی و صادراتی فولاد هرمزگان در اسفند ماه سال ۱۴۰۰، به ۱۷۱ هزار و ۶۵۰ تن رسید که این میزان نسبت به ماه پیش از آن، ۴۲ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در بهمن ماه سال گذشته توانست بود در مجموع ۱۲۰ هزار و ۷۰۸ تن محصول در بازار بفروشد. «هرمز» از ابتدای فروردین ماه تا پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۰ حدود یک میلیون و ۴۹۵ هزار و ۴۹۰ تن محصول را روانه بازار‌های داخلی و صادراتی کرد.

رشد ۳۸ درصدی درآمد «هرمز» در آخرین ماه ۱۴۰۰

رشد ۴۳ درصدی درآمد حاصل از فروش تختال در اسفند ماه

نمودار ۳ نشان می‌دهد شرکت فولاد هرمزگان در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ توانست ۲۳ هزار و ۷۷۶ میلیارد و ۲۵۸ میلیون ریال درآمد از فروش تختال کسب کند که این میزان در مقایسه با ماه پیش از آن، ۴۳ درصد رشد را نشان می‌دهد. «هرمز» توانسته بود در بهمن ماه سال گذشته، ۱۶ هزار و ۵۵۸ میلیارد و ۷۴۹ میلیون ریال درآمد از فروش تختال کسب کند. گفتنی است که این شرکت از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ماه سال پیش موفق به کسب درآمد ۲۱۵ هزار و ۸۷۰ میلیارد و ۵۳۴ میلیون ریالی از فروش تختال در بازار‌های داخلی و صادراتی شده است.

«هرمز» در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ موفق به کسب ۱۱۱ میلیارد و ۷۷۳ میلیون ریال درآمد از فروش سایر محصولات فولادی شد. این شرکت در بهمن ماه سال قبل توانسته بود ۱۹۱ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال درآمد از فروش داخلی سایر محصولات فولادی داشته باشد. لازم به ذکر است که فولاد هرمزگان از آغاز سال گذشته تا پایان اسفند ماه، درآمد چهار هزار و ۹۹۵ میلیارد و ۹۵ میلیون ریالی از فروش سایر محصولات فولادی در بازار‌های داخلی کسب کرد.

مجموع درآمد «هرمز» در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به ۲۳ هزار و ۸۸۸ میلیارد و ۳۱ میلیون ریال رسید که این میزان در هم‌سنجی با ماه پیش از آن، ۳۸ درصد رشد داشته است. این شرکت در بهمن ماه سال پیش توانسته بود در مجموع، ۱۷ هزار و ۲۷۱ میلیارد و ۳۳۶ میلیون ریال درآمد کسب کند.

گفتنی است که شرکت فولاد هرمزگان از ابتدای فروردین ماه تا پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۰ توانسته بود ۲۲۰ هزار و ۸۶۵ میلیارد و ۶۲۹ میلیون ریال درآمد کسب کند که این میزان در مقایسه با سال ۱۳۹۹، رشد ۶۴ درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت در سال ۱۳۹۹ موفق به کسب ۱۳۴ هزار و ۴۱۱ میلیارد و ۲۰۹ میلیون ریال درآمد از فروش محصول در بازار‌های داخلی و صادراتی شده بود.

رشد ۳۸ درصدی درآمد «هرمز» در آخرین ماه ۱۴۰۰

همان‌طور که در نمودار ۴ مشخص است، نرخ تختال شرکت فولاد هرمزگان طی ۱۲ ماه سال قبل با نوسان همراه بوده است. به طوری که تختال این شرکت در فروردین ماه به قیمت ۱۳۷ میلیون و ۷۵۸ هزار ریال به ازای هر تن قیمت‌گذاری شد. در اسفند ماه قیمت تختال فولاد هرمزگان با اندکی کاهش نسبت به ماه قبل به ۱۴۱ میلیون و ۴۷۰ هزار ریال به ازای هر تن رسید. میانگین نرخ فروش تختال فولاد هرمزگان در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۰ نیز ۱۵۲ میلیون و ۶۱ هزار ریال به ازای هر تن ثبت شده است.

رشد ۳۸ درصدی درآمد «هرمز» در آخرین ماه ۱۴۰۰

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده