تاریخ: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۳۱
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۲۳۰۹۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

گرایش سرمایه گذارن به ریسک باعث مقاومت طلا در بازار امروز شد/دیروز بهترین قیمت از 7 نوامبر ثبت شد

می متالز - امروز پنجشنبه -22 نوامبر با ادامه تاثیر ریسک پذیری بازارها بر شاخص دلار شاهد مقاومت طلا در سطوح قیمتی دیروز بودیم که در آن فلز زرد توانست بالاترین رقم قیمت 2 هفته گذشته خود را ثبت کند.
گرایش سرمایه گذارن به ریسک باعث مقاومت طلا در بازار امروز شد/دیروز بهترین قیمت از 7 نوامبر ثبت شد

به گزارش می متالز به نقل از رویترز، قیمت طلا در بازار مبادلات تحویل فوری تا زمان انتشار این خبر 0.1 درصد رشد داشت و به بالای 1227.11 دلار در هر اونس صعود کرد. روز چهارشنبه طلا بهترین عملکرد خود از 7 نوامبر را ثبت کرد و به 1230.07 دلار در هر اونس رسید.

 

طلا در بازار مبادلات طلای آتی نیویورک 0.2 درصد افت داشت و به رقم 1226.1 دلار در هر اونس افت کرد. (بخش از افت به دلیل کمتر بودن سرمایه گذاران در این بازار و تعطیلات است.)

 

"دانیل هاینس"، تحلیلگر ارشد در ANZ بانک افت شاخص دلار را دلیل تغییر نگرش سرمایه گذاران و حمایت از طلا می داند.

 

امروز شاخص ارزش دلار به طورکلی در سطح پایین تری قرار گرفت که دلیل آن افت تقاضا برای ارزهای مکان امن سرمایه بود که بعد از ترمیم در شاخص بازارهای سهام جهان و همچنین ترمیم شاخص یورو به دلیل امیدواری برای حل مورد بودجه ای ایتالیا اتفاق افتاد.(اروپا همچنان با روند توافق برگزیت درگیر است.)

 

در این بین شاخص بازار سهام آسیا با احتیاط رشد داشت که دلیل آن هم احتیاط سرمایه گذارن در مورد افزایش نرخ بهره آمریکا و ادامه روند درگیری تجاری بین چین و آمریکا بود که باعث شد میزان رشد این شاخص محدود شود.

 

شاخص دلار در تمام طول هفته جاری تحت تاثیر کامنت های مقامات بانک مرکزی آمریکا در مورد احتمال و وجود پتانسیل کند شدن رشد اقتصادی جهان و در ادامه تغییر در سیاست افزایش نرخ بهره ای فدرال رزرو تحت فشار قرار داشت.

 

شک و تردیدها در مورد روند سیاست های بهره ای با مشخص شدن افزایش تعداد دریافت کنندگان بیمه بیکاری در آمارهای هفتگی ایالات متحده به بالاترین سطح در 4 ماه گذشته و همچنین تخت ماندن و نوسان ناچیز میزان درخواست برای کالاهای ساخت آمریکا در ماه اکتبر تقویت شد و از روند افت شاخص دلار حمایت کرد.

 

"هاینس" ادامه داد: "ما شاهد افت تقاضا در بازار کالاهای با دوام بودیم که این مساله باعث شد افزایش شک و تردیدهای  سرمایه گذاران در مورد روند افزایش نرخ بهره سال 2019 و ضعف بیشتر شاخص دلار شد و فعالان بازارها نیاز به محاسبه و بازبینی سیاست ها را  بیشتر احساس کنند."

 

انتظار می رود چهارمین افزایش نرخ بهره در ماه آینده باشد در حالی که قبل تر سیاست گذاران از افزایش 2 بار نرخ بهره تا ژوئن 2019 هم خبر داده بودند. چشم انداز نرخ بهره بالاتر برای قیمت طلا و نقره خبری منفی است چراکه با حمایت از دلار که ارز قیمت گذاری طلا نیز هست باعث گران تر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزهای بین المللی خواهد شد.

 

"برایان لین"، مدیر عامل در شرکت فروش و تبادل طلا در سنگاپور  گفت: "در میان دلار ضعیف، تنش های ژئوپلیتیکی مانند Brexit و جنگ تجاری ایالات متحده-چین و بی اعتمادی در مورد بازار سهام نمایش مطلوبی داشته است."

 

تحلیلگر فنی رویتر، وانگ تائو، اعتقاد دارد ممکن است طلا میزان رشد خود را در سطح 1231 دلاری قطع کرده و دوباره تا سطح حمایت 1211 دلار در هر اونس افت کند.

 

چهارشنبه میزان ذخایر طلای "اس پس دی آر گلد تراست"، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلای جهان هم با رشد 0.27 درصدی به 762.92 تن رسید.

 

در بازار سایر فلزات گرانبها هم نقره 0.4 درصد افت داشت و به رقم 14.44 دلار در هر اونس مبادله شد. در بازار امروز پلاتین در سطح 840.50 دلاری بدون تغییر قرار داشت و پالادیوم 0.1 درصد رشد قیمت داشت و به رقم 1149.50 دلار در هر اونس رسید.

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده