تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۱۳
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۳۵۰۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سند آمایش؛ مبنای تخصیص بودجه

‌می‌متالز - رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی با تاکید بر ضرورت تکمیل سند آمایش استان‌ها اعلام کرد: در سال‌های آتی، تخصیص بودجه به هر استان بر اساس سند آمایش سرزمینی خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، احمد تشکینی در جریان سفر به سمنان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت، به‌ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت، آمایش صنعتی، معدنی و تجاری است، اظهار کرد: در این برنامه قرار است توسعه، احیا و ایجاد واحد‌های تولیدی منوط به انطباق با سند آمایش صنعتی باشد.

وی تاکید کرد: طبق برنامه ریزی ها، مجوز توسعه واحد‌های صنعتی در هر استان منوط به انطباق فعالیت آن واحد تولیدی با سند آمایش صنعتی همان استان است. تشکینی اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان با همکاری استانداری و خبرگان صنایع در تعامل همه جانبه باید سند آمایش اقتصادی استان را تکمیل کنند. وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام‌شده در سال‌های آتی، تخصیص بودجه به هر استان بر اساس سند آمایش سرزمینی خواهد بود و همین نکته تسریع در تکمیل سند آمایش اقتصادی را که در ذیل سند آمایش استانی است، الزام می‌بخشد. رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت و شهرک‌های صنعتی موضوع اصلی و هدف اجرای این طرح است، افزود: طرح آمایش در راستای سیاست‌های وزارت صمت و با دو رویکرد اصلی ایجاد اشتغال و ارزش‌افزوده در بخش صنعت، معدن و تجارت اجرا می‌شود و برای این منظور، در سند تدوینی برای هر استان، ظرفیت‌های اشتغال آن استان نیز مورد توجه و پایش قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد: به دنبال طراحی نقشه مطلوب پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مطلوب هر استان به تفکیک شهرستان‌ها و سپس شناسایی طرح‌های اولویت دار مبتنی بر نقشه مطلوب هستیم. تشکینی گفت: احیای واحد‌های راکد و بهره برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد، به ویژه آن دسته از پروژه‌هایی که دارای زنجیره تولید هستند، از دیگر اهداف طرح است که این امر با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی انجام خواهد شد. از این رو، ضرورت دارد پهنه‌های زمین شناسی در اختیار همکاران حوزه معدن سازمان صمت استان‌ها قرار گیرد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده