تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۵۰۴
کد خبر: ۲۴۵۵۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
یارجانلی مطرح کرد:

کمبود نقدینگی مشکل جدی تولید در ایران

می متالز - یک تولید کننده فرآورده‌های فولادی، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را مشکل اصلی حوزه تولید در کشور دانست.
کمبود نقدینگی مشکل جدی تولید در ایران

به گزارش می متالز به نقل از دنیای اقتصاد، محمد مهدی یارجانلی مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت صنعت ورق آرین پاژ، با اعلام این مطلب گفت: در حوزه تولید، ما برای تامین مواد اولیه نیاز به سرمایه داریم. در حال حاضر به دلیل مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز و عهد شکنی و تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد ایران، قیمت مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات، هزینه‌های جاری و... افزایش یافته، در صورتی که قیمت محصولات با تناسب استاندارد افزایش پیدا نکرده است  و کشش این افزایش قیمت متناسب با هزینه ها نیز با در نظر گرفتن عرضه  مازاد بر مصرف و کمبود نقدینگی در صنایع پایین دستی وجود ندارد.

وی افزود: برای مثال فرض کنید نیاز واحد تولید ما به سرمایه در گردش در ابتدای سال، حدود 150 میلیارد تومان بوده، در حالی که اکنون تنها با گذشت 8 ماه، نیاز به سرمایه در گردش سه برابر شده است. این مشکل در بلند مدت باعث می‌شود ظرفیت تولید به شدت افت پیدا کند و به دنبال آن بیکاری نیز روز به روز افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ ضمن انتقاد به عملکرد مسئولان ذیربط در حوزه توسعه صادرات، تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از بازارهای اقتصادی پس از گذر از تقاضاهای هیجانی کوتاه مدت، در رکودی که البته پیش‌بینی می شد به‌ سر می‌برند. در چنین وضعیتی، اصلی ترین موردی که می‌تواند ادامه حیات کارخانه‌ها را تضمین کند، تمرکز بر صادرات است. متاسفانه در ماه‌های گذشته عوامل متعددی از جمله اقدامات و دستورالعمل های غیرکارشناسی برخی مسئولین در داخل از یکسو و آثار برون وطنی خروج یک جانبه آمریکا از برجام، بازگشت تحریم‌ها، بی ثباتی و مشکلات بازار ارز و تبعات آن از دیگر سو موجب کاهش و توقف صادرات و آسیب جدی به سهم فولاد و برند ایران در بازار های جهانی شد.

یارجانلی ادامه داد: معتقدم ادامه این روند پیامدهای بسیار نگران کننده‌ای از جمله افزایش جمعیت بیکاران و تداوم و تشدید رکود را برای کشور دارد.

مدیرعامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ با اشاره به تاریخچه و زمینه فعالیت این شرکت، اعلام کرد: مجموعه صنعت ورق آرین پاژ با ظرفیت اسمی 300 هزار تن در سال مطابق با سفارش مشتریان، در شهرک صنعتی نیزار استان قم، واقع شده است. این شرکت از سال 1389 در زمینه تولید محصولات فولادی با کیفیت سطحی مورد نیاز مصارف خودرو و لوازم خانگی و دیگر صنایع پایین دستی طی فرآیند بازرسی، بهبود و اصلاح، به صورت شیت، رول، نوار، تسمه و قطعات با کیفیت سطحی بالای انواع ورق های فولادی همراه با انجام خدمات بازرگانی و لجستیک و امور تجاری و مالی تخصصی صنعت فولاد داخلی و بین المللی را به عنوان نخستین هایپر مارکت تخصصی فولاد ایران، توام با خدمات تولیدی و فنی در مرکز R&D  و کارگاه ساخت و خودکفایی با خطوط پیشرفته تولیدی فعال است.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده