تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۳۳۰
کد خبر: ۲۴۹۲۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انار:

تأثیر چشمگیر مجتمع مس سرچشمه بر ارتقاء فرهنگ و هنر شهرستان انار

می متالز - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان انار با قدردانی از حمایت های مدیران مجتمع مس سرچشمه، بخشی از اقدامات این مجتمع را به عنوان معین شهرستان انار در بخش فرهنگ و هنر تشریح کرد.
تأثیر چشمگیر مجتمع مس سرچشمه بر ارتقاء فرهنگ و هنر شهرستان انار

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، سید حسین جعفری با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انار از سال 88 رسماً شروع بکار کرد و زیر نظر اداره کل ارشاد استان است، افزود: چون قبل از این شهرستان انار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نداشت و صرفاً یک مجتمع فرهنگی هنری در این شهرستان وجود داشت بیشتر در کارهای هنرهای نمایشی و تئاتر که همیشه در استان حرفی برای گفتن داشت فعالیت می کرد.

وی ادامه داد: از زمانی که اداره ارشاد در انار راه اندازی شد، برخی انجمن های رشته های هنری نیز فعالیت خود را آغاز کردند و آموزشها شروع شد به نحوی که با حمایت مس بیش از 80 درصد انجمن فرهنگی هنری در انار شروع بکار کرده است.

وی با اشاره به اینکه اواخر سال گذشته با روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه چند جلسه داشتیم، یادآور شد: بنده چند برنامه نوشتم که با خیلی از آنها موافقت کردند و از اول امسال نیز این برنامه ها را انجام داده و در حال انجام هستیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان انار به برنامه های فرهنگی و هنری اجرا شده در این شهرستان با حمایت مجتمع مس سرچشمه پرداخت و گفت: کارگاه شعر و داستان، ورک شاپ نقاشی، کارگاه آموزشی تئاتر، برگزاری جشنواره شعر و داستان، ورک شاپ خوشنویسی و موسیقی، شب شعر عمومی، جشنواره قرآنی مدهامتان، جشنواره هنرهای تجسمی، مسابقه بزرگ کتابخوانی، همایش و تجلیل از فعالین کانونهای قرآنی و فرهنگی هنری مساجد و موسسات قرآنی، تجلیل از نخبگان و اصحاب فرهنگ و هنر از جمله این برنامه ها بوده است.

جعفری با اشاره به استقبال بسیار خوب هنرمندان و مردم انار از این کارگاهها، جشنواره ها و ورک شاپ ها، تصریح کرد: تا سال گذشته فرهنگ و هنر انار حرفی برای گفتن در استان نداشت اما خوشبختانه با برگزاری ورک شاپ ها، جشنواره ها و کارگاهها و همایش هایی ، در بسیاری از رشته های هنری حرف برای گفتن دارد که نمونه آن تئاتر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انار خاطرنشان کرد: چند کارگاه و ورک شاپ تئاتر برگزار کردیم که نتیجه این شد که یکی از گروههای تئاتر انار امسال در جشنواره استان به عنوان برتر انتخاب شد و به جشنواره تئاتر فجر راه یافت.

جعفری با بیان اینکه تا پیش از این در زمینه شعر، شهرستان انار حتی حرفی برای گفتن در شهرستان و منطقه نداشت، تأکید کرد: اما امسال چند شاعر اناری در جشنواره شعر آزاد استان که در بردسیر برگزار شد رتبه برتر را کسب کردند و بسیاری از رشته های دیگر که نتیجه همین کارگاهها و ورک شاپها است.

وی با اشاره به برگزاری سه دوره مسابقات قرآنی توسط روابط عمومی مس سرچشمه، عنوان کرد: در سه دوره مسابقات قرآنی بیش از 2200 نفر در شهرستان انار شرکت کردند که واقعا استقبال خوبی بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انار ابراز داشت: رسالت اسلام ترویج قرآن است که شرکت مس به نحو احسن این کار را انجام می دهد. از برگزاری مسابقات و برنامه های مختلف قرآنی در انار استقبال زیادی شد که امیدوارم این برنامه ها تداوم داشته باشد.

جعفری اذعان کرد: اگر کمک مجتمع مس سرچشمه نبود فرهنگ و هنر انار جایی شناخته شده نبود و شاید یک تئاتر در انار فعال بود اما هم اکنون  هنرمندان شهرستان جایگاه واقعی خود را پیدا کردند ، به طوریکه چند نفر از نویسندگان انار اقدام به چاپ کتاب در زمینه های گوناگون نموده اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انار یکی از مشکلات عدیده در این اداره را کمبود نیروی انسانی برشمرد و افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجتمع فرهنگی هنری انار تنها با سه نفر اداره می شود که در این زمینه مکاتباتی با استان انجام داده ایم و اعلام کردند که فعلا جذب نیرو ندارند. همچنین در بحث امکانات اولیه نیز در شهرستان کمبود داریم و مجتمع فرهنگی هنری انار تجهیز نشده است.

عناوین برگزیده