تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۵۰۷۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری:

۲ هزار طرح صنعتی در چهارمحال و بختیاری در دست اجراست

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۲ هزار طرح صنعتی در استان در حال اجراست که ۲ درصد طرح‌های در دست احداث کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش می‌متالز، سجاد رستمی روز دوشنبه اظهارداشت: از تعداد طرح‌های در دست اجرای استان، ۴۰۰ طرح، بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که با بهره‌برداری از آن سهم استان از واحد‌های صنعتی افزایش پیدا می‌کند.

وی از فعالیت ۹۵۳ واحد صنعتی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱.۲ درصد کل واحد‌های صنعتی کشور در استان فعال است.

رستمی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در تولید ۵۰ محصول صنعتی در کشور دارای انحصار است، افزود: بزرگترین تولیدکننده خوراک آبزیان، بزرگترین کارخانه تولید اکسید روی، بزرگترین کارخانه تولید چادر مشکی و ورق خودرو، بخشی از ظرفیت‌های صنعتی استان به شمار می‌رود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری همچنین از بهره‌برداری از ۱۳۵ واحد صنعتی در استان در سالجاری خبر داد و گفت: این تعداد واحد با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

رستمی همچنین تعداد جواز تاسیس صادر شده در استان تا پایان بهمن را ۶۵۷ مورد با سرمایه‌گذاری ۸۵ هزار و ۹۸۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این تعداد طرح زمینه اشتغال ۹ هزار و ۲۷۵ نفر را فراهم کرده است.

توانمندی‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری به نمایش گذاشته می‌شود

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان از ۱۱ تا ۱۳اسفند برگزار می‌شود.

محمد مسعودی ساعات بازدید نمایشگاه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ اعلام کرد و یادآور شد: شرکت شهرک‌های صنعتی بزرگترین حامی نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

وی این نمایشگاه را دومین نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک استان عنوان کرد و ادامه داد: به واسطه شیوع کرونا برای علاقمندانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند، تور مجای برگزار می‌شود.

هم اینک ۹۵۳ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

این واحد‌های فعال، ۱.۲۷ درصد تعداد واحد‌های صنعتی کشور، ۱.۲ درصد حجم سرمایه‌گذاری و ۹۱ صدم درصد اشتغال صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان چهارمحال و بختیاری (ایرنا)

عناوین برگزیده