تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۵۳۱۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آمادگی البرز برای اجرای طرح آمایش سرمایه‌گذاری استانی و شهرستانی صمت/ ضرورت تقویت زیرساخت‌های صنعتی استان البرز

‌می‌متالز - استاندار البرز در نشست مشترک وزیر صمت با مجمع نمایندگان استان البرز اعلام کرد: این استان آمادگی لازم برای اجرای طرح آمایش سرمایه‌گذاری استانی و شهرستانی صنعت، معدن و تجارت را دارد.

به گزارش می‌متالز، مجتبی عبداللهی تصریح کرد: خوشبختانه در طرح آمایش صمت، اسناد مصوب ازجمله آمایش سرزمینی، طرح توسعه کسب‌وکار و اشتغال پایدار مدنظر بوده و ضمن بررسی مشخصات عمومی و جغرافیای طبیعی استان‌ها، نظرات نخبگان این حوزه نیز دریافت شده است.

استاندار البرز بابیان این‌که با جدیت و اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات و موانع فعالان اقتصادی استان وارد عمل شده‌ایم، افزود: ساماندهی و شناسنامه‌دار شدن هفت لکه صنعتی استان مورد درخواست تولیدکنندگان و صنعت‌گران استان است و امیدواریم با همکاری وزارت صمت در این خصوص اقدامات مناسبی را صورت دهیم.

عبداللهی ادامه داد: یکی از درخواست‌های موردنظر استان در سفر رئیس‌جمهوری به البرز همین موضوع است.

وی گفت: رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر برای البرز، مصوبه دولت است که دولت سیزدهم پیگیر تحقق واقعی آن است.

استاندار البرز تصریح کرد: برای فعال‌سازی همه ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی در استان البرز باید زیرساخت‌های لازم مانند آب، برق و گاز برای صنایع و شهرک‌های صنعتی به شکل مناسبی تأمین شود، زیرا البرز در این زمینه با محدودیت روبه‎‌رو است.

عبداللهی عنوان کرد: نرخ بیکاری البرز اکنون ۸.۳ درصد است که در مقایسه با بسیاری از استان‌ها در شرایط خوبی هستیمَ، اما برای رسیدن به نرخ بیکاری هفت درصد، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: براساس افق تعیین شده برای استان، به دنبال ایجاد ۶۰ هزار شغل تا پایان سال ۱۴۰۱ بودیم که پس از فرمان و نام‌گذاری امسال مقام‌معظم‌رهبری، درصدد هستیم این رقم را به ۱۲۰ هزار شغل برسانیم.

عبداللهی گفت: برنامه‌های بسیار خوبی را برای تولید برق در شهرک‌های صنعتی، اسکان کارگران در شهرک‌ها و حمایت از تولیدکنندگان داریم که نیاز به توجه ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده