تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۴
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۲۵۳۶۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده رفسنجان و انار در مجلس؛

معدن سریدون هرچه زودتر باید به بهره‌برداری برسد/انتظار مردم رفسنجان از اشتغال در مس برآورده شود

‌می‌متالز - نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره‌برداری از معدن سریدون باید هرچه زودتر آغاز شود تا در توسعه و اشتغال به اهداف بزرگی برسیم و انتظارات مردم رفسنجان و انار برآورده شود.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار در مجلس در جلسه روز سه‌شنبه با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با حضور جمعی از نمایندگان استان و مدیران مجتمع‌های مس رفسنجان و شهربابک اظهار کرد: مدیرعامل جدید هرچه زودتر برنامه خود را با تفکیک شهرستان‌ها در زمینه توسعه، اکتشاف، راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی و کارخانجات جنبی مس و اشتغال جوانان ارائه دهد.
وی با بیان اینکه مدیران اگر بدون حساب و کتاب کار کنند امکانات را خراب می‌کنند، بر حضور مدیر بومی و متخصص تأکید کرد و گفت: آمار و ارقامی که برای آینده در مس مطرح می‌شود باید واقعی باشد و مدیر جدید باید در مدیریت زمان و عدد و ارقام واقع بینانه‌تر عمل کند.
نماینده رفسنجان و انار در مجلس افزود: استقلال مجتمع مس رفسنجان هرچه زودتر باید اعلام شود که دخل و خرج آن مشخص شود و دعوا‌های بین استان‌ها و شهر‌های دیگر حل شود.
وی اضافه کرد: در خصوص هلدینگ مس و استقلال معادن تکلیف مجتمع مس رفسنجان به‌عنوان مجتمع مادر که نزدیک به ۷۰ درصد تولید را به خود اختصاص می‌دهد مشخص شود که بتوانیم در اشتغال و توسعه، بیشتر از حق خودمان استفاده کنیم.
موضوع انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان و انار نیز از سوی حجت‌الاسلام جلالی مطرح شد و مقرر شد قبل از رساندن آب به کرمان، آب رفسنجان و انار تأمین شود و درخواست شد وزارت نیرو هرچه سریع‌تر این آب را در اختیار دو شهرستان قرار و مس هم خط انتقال را انجام دهد.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به کلنگ‌زنی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق رفسنجان درمنطقه ویژه اقتصادی تأکید و خواستار بهره‌برداری از معدن سریدون که به‌تازگی اکتشاف شده است، شد که بتوان در توسعه و اشتغال به اهداف بزرگی دست یافت.
وی در خصوص خدمات اجتماعی از حقوق معادن سخن به میان آورد و تأکید کرد: طبیعی‌ست مکانی که به معدن نزدیک‌تر است باید از این خدمات بیشتر بهره‌مند شود و شهر‌هایی که خود دارای معادن هستند و و توسعه یافتند جایز نیست انتظار داشته باشند از مس هم بهره ببرند، که متأسفانه برخی افراد رعایت نمی‌کنند و از هر ابزاری برای کندن از مس استفاده می‌کنند.
حجت‌الاسلام جلالی در همین رابطه تصریح کرد: از مدیران مجتمع مس درخواست دارم مراقبت کنند، مردم ما انتظار دارند هر منطقه‌ای که از آلایندگی مس ضرر و آسیب می‌بیند از منافع آن هم بهره‌مند شود.
وی نسبت به راه‌اندازی هرچه سریع‌تر کارخانه تولید مواد شیمیایی که از قبل مصوب شده نیز نکاتی مطرح کرد.

منبع: خانه خشتی

عناوین برگزیده