تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۲
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۶۱۴۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های بخش خصوصی برای حل مسائل حوزه تولید گیلان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن فولاد و محصولات فلزی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای رفع مشکلات و حل مسائل حوزه تولید تأکید کرد.

به گزارش می‌متالز، تیمور پور حیدری افزود: تشکل‌های تخصصی بخش خصوصی با پویایی و فعالیت مؤثر می‌توانند به دولت درزمینه تصمیم سازی و ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های اقتصادی کمک شایانی کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربیات بیشتر و شناخت دقیق‌تر فعالان حوزه تولید از مسائل این عرصه، برگزاری نشست‌های دوره‌ای هم‌اندیشی با نمایندگان بخش خصوصی و انجمن‌های تخصصی فعال، نقش مؤثری در جهت شناسایی چالش‌ها، همفکری و هم‌افزایی و همچنین کمک به رفع موانع و مشکلات این حوزه از طریق ارائه راهکار‌های مناسب خواهد داشت.

پور حیدری گفت: با توجه به قطع احتمالی برق واحد‌های تولیدی پیگیری‌های مستمری با همکاری تشکل‌های صنعتی و معدنی انجام می‌شود تا بتوانیم از بروز خسارات احتمالی پیشگیری کنیم.

مدیرکل صمت گیلان بابیان این‌که تنها ۱۵ درصد برق مصرفی استان در بخش صنعت است، افزود: بازنگری در جدول قطعی برق و کاهش تعطیلی احتمالی در بخش صنعت به‌ویژه صنایع بزرگ و شاخص که آسیب بیشتری خواهند داشت، از مطالبات فعالان صنعتی و معدنی استان است، بنابراین در این زمینه اقدامات امیدوارکننده توسط استاندار گیلان انجام‌شده و دستورات مساعد برای مدیریت مطلوب‌تر این شرایط صادرشده است.

رئیس هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن فولاد و محصولات فلزی استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های این انجمن گفت: انجمن‌های تخصصی صنایع همگن در کنار ادارات وزارت صمت در استان‌ها هستند و از بدنه صنایع تشکیل‌شده‌اند.

ابراهیم فتح گر افزود: این انجمن در ایام کرونا، بیشترین همکاری را در جهت مدیریت اوضاع و کمک به حل مشکلات معمول داشته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجمن متبوع خود، گفت: برگزاری همایش روز صنعت و معدن استان در سال گذشته، حضور فعال در دومین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید استان، برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع فولاد، متالورژی و ریخته‌گری گیلان و عضویت و حضور در برخی مجامع و کمیسیون‌های مرتبط با تولید به نمایندگی از بخش خصوصی و ارائه خدمات و مشاوره به تولیدکنندگان مرتبط ازجمله فعالیت‌های انجمن در سال‌های اخیر بوده است.

فتح گر ضمن تأکید بر رفع مشکلات و وضع نشدن مقررات و دستورالعمل‌های مخل تولید و حمایت مؤثر از تولیدکنندگان، تصریح کرد: این انجمن آمادگی خود را برای همفکری و همراهی با مسئولان مرتبط با حوزه تولید و کمک به تحقق شکوفایی در عرصه صنعت و معدن اعلام می‌کند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده