تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۰
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۳۰۶۳۶۲
سرویس خبر : محیط زیست

طرح پرچم داری محیط زیست در حال اجراست

‌می‌متالز - مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی از اجرای طرح پرچم داری محیط زیست به صورت آزمایشی در استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حاتمی مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: طرح پرچم داری محیط زیست در خراسان جنوبی به صورت آزمایشی در حال اجرا است که در این طرح گروه هدف نیرو‌های مسلح سپاه و مرزبانی هستند.

او افزود: این طرح با هدف ارائه آموزش‌های زیست محیطی به نیرو‌های مسلح برای حفاظت از گونه‌های نادر و مقابله با قاچاق پرندگان به ویژه در مرز‌های زیرکوه، نهبندان و سربیشه در حال اجرا است.

حاتمی با بیان اینکه از ۱۶ تا ۲۲ خرداد هفته محیط زیست با شعار نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی نام گذاری شده است ادامه داد: یکی از برنامه‌های شاخص این هفته کلنگ زنی طرح قرنطینه، تیمار و بازپروری حیات وحش بوده است که این طرح در شهرستان بیرجند در منطقه حفاظت شده باقران احداث می‌شود.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۴۶ خانه محیط زیست در استان اظهار کرد: یک خانه محیط زیست امروز در بیرجند افتتاح شد که خانه‌های محیط زیست نقش سازنده‌ای در زمینه آموزش دارد و گروه هدف نیز بیشتر دانش آموزان، دهیاران و روستا‌ها هستند.

او عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت مکلف است که به واحد‌های تولید پلاستیک و مواد پلاستیکی براساس یک برنامه زمان بندی، فرصتی ۵ ساله دهد تا پلاستیک‌های سازگار با محیط زیست را جایگزین پلاستیک‌های موجود کنند.

حاتمی تصریح کرد: در بیرجند سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) ورود کرده تا بحث تفکیک زباله‌ها از مبدأ ترویج داده شود و شهرداری‌ها نیز حتما باید طرح جامع مدیریت پسماند را اجرا کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده