تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۳۳
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۳۱۰۶۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان:

بانوان در عرصه اقتصادی بین‌الملل و صنعت حضور فعال داشته باشند

‌می‌متالز - عضو هیات نمایندگان و رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اتاق اصفهان گفت: حضور فعال بانوان در عرصه اقتصادی بین‌الملل و حضور جدی دختران و زنان دانشجو در حوزه صنعت را خواستار هستیم.

به گزارش می‌متالز، مژگان ایزدی روز یکشنبه در حاشیه نخستین کنگره بین‌المللی دیپلماسی ملل افزود: شبکه‌سازی بانوان، ارتباط بین بانوان در داخل و خارج از کشور، شناسایی بانوان توانمند و برگزاری کلاس‌ها و آموزش آنان توسط دانشگاه‌ها در دستور کار اتاق بازرگانی اصفهان قرار دارد.

بانوان در عرصه اقتصادی بین‌الملل و صنعت حضور فعال داشته باشند
وی با اشاره به اهمیت ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، ادامه داد: برخی اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی استان در دانشگاه‌های اصفهان هم مشغول به تدریس هستند و باید از توانمندی آنان برای توانمندسازی دیگر بانوان عضو اتاق استفاده شود.

نخستین کنگره بین‌المللی دیپلماسی ملل با حضور اساتید دانشگاهی، دیپلمات‌ها و سفیران شماری از کشور‌ها با شعار «ایران، تمدنی ماندگار» روز یکشنبه در دانشگاه اصفهان آغاز شد و به مدت ۲ روز در جریان است.

این کنگره با همکاری اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی علوم سیاسی ایران، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت امور خارجه، دانشگاه اصفهان و اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود.

ایجاد فضایی نو برای آشنایی با فرهنگ و تمدن غنی و اصیل ایرانی‌اسلامی، ترویج فرهنگ صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز میان ملت‌ها، فراهم‌آوردن بستری مناسب برای دیپلماسی عمومی و علمی و بهره‌گیری از اندوخته‌های علمی میان ملت‌ها و همچنین ایجاد زمینه‌های مناسب برای گفتگو‌های بین فرهنگی و ترویج ارزش‌های انسان‌دوستانه‌ای که ملت‌ها را به سمت صلح و دوستی و مقابله با خشونت سوق دهد از جمله هدف‌های این کنگره است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده