تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۳
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۱۰۷۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان:

توسعه روابط تجاری و صادرات، رویکرد اتاق بازرگانی دهم است

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: اتاق دهم معتقد است توسعه تجاری و سرمایه‌گذاری می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای ارتباط میان کشور‌ها ایجاد کند و این امر از رویکرد‌های ما است.

به گزارش می‌متالز، امیر کشانی، بعد از ظهر امروز (دوشنبه، ۱۹ تیرماه) در نشست بررسی نقش تشکل‌های اقتصادی در دیپلماسی تجاری که در ادامه سلسله برنامه‌های نخستین کنگره بین‌المللی دیپلماسی ملل در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اتاق بازرگانی اصفهان آماده است تا با توجه به موضوع مهم محیط زیست و توجه شرکای بین‌المللی، انتقال تجربه با توجه به اهمیت توسعه پایدار را مورد توجه ویژه قرار دهد. همچنین آمادگی داریم با توجه به پیشینه تاریخی و ظرفیت‌های تجاری تلاش ویژه‌ای برای تأسیس کنسولگری کشور‌های مختلف انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه تجاری و سرمایه‌گذاری می‌تواند منجر به ارتباط میان کشور‌ها شود، افزود: برای توسعه روابط تجاری، با معرفی اتاق بازرگانی اصفهان، فعالان اقتصادی معرفی شده را در امر صدور ویزا و حضور در کشور‌های مختلف مدنظر قرار دهید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان خاطر نشان کرد: تنوع اقلیمی، رشد گردشگری، گردشگری سلامت، صنعتی در اصفهان همواره در نظر بوده و در همین راستا خوشحال هستیم که اصفهان با ۱۷ شهر دنیا قرارداد خواهرخواندگی دارد.

کشانی خطاب به سفرای حاضر در این نشست، بیان کرد: مردم اصفهان می‌توانند شرکای تجاری خوبی برای کشور‌های شما باشند. همچنین اتاق بازرگانی اصفهان آمادگی دارد با اتاق بازرگانی‌های شهر‌های کشور‌های دیگر روابط تجاری و اقتصادی دو طرفه، میز‌های مشترک تجاری برقرار کند.

او یادآور شد: اصفهان همواره در صنایع بزرگ، مرکز تولید فولاد ایران، بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید آهن، پالایشگاه، هواپیماسازی، مراکز انرژی مختلف داروسازی، نساجی، سیمان، طلا و جواهر، فرش، شیر، گوشت، سیب، کاشی و سرامیک، صنایع شیمیایی و معادن رتبه اول کشور بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اعلام اینکه اصفهان می‌تواند انتقال تکنولوژی در صنایع مزیت‌دار را از کشور‌های دیگر به این شهر فراهم کند، توضیح داد: اتاق بازرگانی اصفهان در دوره جدید به توسعه صادرات به کشور‌های دوست علاقه‌مند است و می‌توانیم با برگزاری کنفرانس‌ها، همراه سفرای کشور‌های مختلف باشیم.

کشانی ادامه داد: در این راستا تبادل هیات‌های تجاری، مشارکت در نمایشگاه‌ها و استفاده از خدمات متقابل می‌تواند نقطه عطف فعالیت‌ها و توسعه روابط باشد.

در ادامه این نشست هم‌اندیشی بین‌المللی در راستای سیاست ارتباط صنعت و دانشگاه و دیپلماسی اقتصادی-علمی تفاهم‌نامه‌ای میان دهمین اتاق بازرگانی و دانشگاه اصفهان برای توسعه ارتباطات به امضا رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده