تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۹
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۳۱۱۵۹۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

گرد و خاک دوباره قیمت شن و ماسه در مهریز

‌می‌متالز - با وجود معادن شن و ماسه و تولید انبوه در مهریز، قیمت‌های کنونی از بی ثباتی این ماده معدنی و نبود نظارت کافی خبر می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، افزایش بی‌رویه قیمت شن و ماسه طی روز‌های اخیر موجب نارضایتی شهروندان مهریزی شده و آنان نظارت بر قیمت‌ها در این بخش و برخورد قانونی با متخلفان را خواستار هستند.

چند روزی است که نرخ مصالح از جمله شن و ماسه، روند صعودی به خود گرفته و از هر تن ۱۴۰ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

این در حالی است که سال گذشته هم نرخ شن و ماسه سه مرتبه تغییر کرد و افزایش قیمت را در ابتدای اردیبهشت، مهرماه و اواخر سال را به همراه داشت.

یکی از مهمترین نگرانی‌ها نسبت به افزایش قیمت شن و ماسه، افزایش دیگر مصالح ساختمانی است.

علاوه بر افزایش قیمت، مردم از وجود معادن شن و ماسه در مسیر‌های اطراف قنات و ضرر‌های محیط زیستی به شهر نگران بوده و می‌گویند برداشت بی رویه اطراف رودخانه و شهر مهریز سبب تخریب منابع طبیعی و محیط زیست شده و زیان‌های فراوانی را در آینده خواهد داشت.

معاون بازرسی و نظارت صمت استان در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: قیمت اعلام شده از سوی انجمن در حال بررسی است و به قیمت کارشناسی ۱۳۷ هزار تومان رسیده ایم که البته نهایی نشده و تا یکی دو روز آینده اعلام خواهد شد.

زاهدی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند به اداره کل صمت مراجعه کرده و با ارائه فاکتور خرید، از گرانفروشی شکایت کنند تا مورد بررسی قرار گرفته و مابه التفاوت به آنان پرداخت می‌شود.

تعداد بازدید : 3
 
تعداد بازدید : 2
 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده