تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۴۸
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۱۱۷۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

میراث‌فرهنگی کرمان با احداث کاروانسرای طلا و جواهر مشکلی ندارد، اگر ...

‌می‌متالز - در تاریخ ۲۷ خردادماه امسال با حضور استاندار کرمان تفاهم‌نامه مشترک ساخت کاروانسرا و بازار طلا بین شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و شهرداری کرمان امضاء شد.

به گزارش می‌متالز، اکنون برخی از فعالان میراث فرهنگی بر احداث این کاروانسرا به دلیل همجواری آن با مسجد هزار ساله "ملک" و حمام "شیخ‌الاسلام" اعتراض دارند که خبرنگار گفت‌وگویی با معاون میراث‌فرهنگی استان کرمان در این زمینه انجام داده است.

مجتبی شفیعی معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان درباره احداث کاروانسرای طلا و جواهر کرمان گفت: در حال حاضر یک کارگروه متخصص متشکل از کارشناسان میراث‌فرهنگی و شهرداری روی طرح کاروانسرای طلا و جواهر کار می‌کنند.

او بیان کرد: در جوار مسجد ملک و حمام شیخ‌الاسلام یک زمین خالی است که نمی‌توان آن را رها کرد و باید ساماندهی می‌شد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: اگر این کاروانسرا به شکل مناسب و اصولی طراحی شود و معماری آن هماهنگ با بافت تاریخی باشد و ارزش‌های همسایگی آن از جمله مسجد ملک و حمام شیخ‌الاسلام در نظر گرفته شود، اشکالی در احداثش نمی‌بینیم.

او با تاکید برآنکه باید در طراحی، ضوابط حریم رعایت شود، تصریح کرد: مشکل زمانی پیش می‌آید که با طرح نامناسب و متناقض با ضوابط حریم مسجد ملک و حمام شیخ‌الاسلام این بنا احداث شود، اما تاکنون خوشبختانه شهرداری از همان ابتدا با هماهنگی میراث‌فرهنگی کار‌ها را انجام می‌دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده