تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۴
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۳۱۲۹۷۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان:

تبدیل فاز چهار سیمان دورود به تولید آهک هیدراته پیشنهاد شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با توجه به شرایط فاز چهار سیمان دورود، تبدیل خط تولید آن به آهک هیدراته صنعتی و محصولات دیگر پیشنهاد شده است.

به گزارش می‌متالز، بهمن جعفری روز شنبه گفت: مالک ذوب آهن ازنا مسائل و مشکلات حقوقی داشت و این مجموعه علیرغم اینکه دارای مصوبه سفر دولت است نسبت به رفع مسائل حقوقی آن ورود کردیم و متوجه شدیم مشکل حقوقی در لرستان ندارد و مشکلات آن مربوط به طرح‌هایی در استان‌های دیگر است.

وی ادامه داد: این مجموعه اکنون مشکل حقوقی ندارد و در ایمیدرو و ستاد تسهیل استان و ملی جلسات متعددی برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: این مجموعه یک مگاپروژه است که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۱.۲ میلیون تن ظرفیت تولید آن است.

وی اضافه کرد: در این راستا جلسات متعددی در فولاد مبارکه اصفهان و ایمیدرو برگزار کردیم تا مسائل مالی را با بانک صنعت و معدن حل کنیم و این بانک با توجه به اینکه سرمایه‌گذار در سنوات گذشته به تعهدات خودش عمل نکرده موافق پرداخت تسهیلات برای ادامه کار نشد لذا فرصتی دادیم که نسبت به سرمایه گذاری جدید و مشارکت توسط هلدینگ‌های دیگر اقدام کند.

جعفری گفت: مجموعه خمیرمایه شهرستان دورود یکی از واحد‌های صنعتی است که بعد از ۱۰ سال رکود، سال گذشته احیا شد و اکنون بیش از ۶۰ نفر در این مجموعه در حال فعالیت هستند.

وی افزود: فاز چهار سیمان دورود در سنوات گذشته مورد توجه پنج وزیر قرار گرفت که چهار وزیر کلنگ‌زنی و یک وزیر نیز از آن بازدید کردند، این مجموعه در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و باید شستا در آن سرمایه گذاری کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: با توجه به اینکه اراده لازم را ندیدیم که این مجموعه یک واحد سیمانی شود، پیشنهاد جدید دادند آن را به آهک هیدراته صنعتی و محصولات دیگر تبدیل کنند و این پیشنهاد در دست بررسی است.

وی گفت: در صورت موافقت وزارتخانه می‌توانیم سیمان را به آهک هیدراته صنعتی تبدیل کنیم، زیرا بررسی شد فقط یک آسیاب آوردند و سیمان دورود نیز مازاد کلینکر خود را به سایر واحد‌های سیمانی می‌دهد که طرح جایگزینی آن را در دستور کار داریم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان

عناوین برگزیده