تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۸
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۳۱۴۹۶۱

سن ناوگان هوایی کشور ۲ سال کاهش یافت

‌می‌متالز - رییس سازمان هواپیمایی از کاهش ۲ ساله سن ناوگان هوایی مسافری کشور در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: به دنبال کاهش سن ناوگان به زیر ۲۰ سال هستیم.

به گزارش می‌متالز، محمد محمدی‌بخش یادآور شد: در شرایط سخت تحریم قرار داریم و موانع حمل و نقل هوایی بسیار است، اما همه دست‌اندرکاران این حوزه به‌خصوص وزیر راه و شهرسازی دغدغه‌مند مردم و حقوق شهروندی آنان هستند.

وی ادامه داد: اگرچه مردم و بهره برداران بخش هوایی با سنجش شرایط موجود، درک متقابل دارند، با افتخار به اقصی نقاط دنیا پرواز می‌کنیم و تعمیرات هواپیما‌های خارجی در داخل کشور صورت می‌گیرد، اما معتقدیم هنوز از سطح بالای رضایتمندی فاصله داریم و تلاش تا رسیدن به ۵۵۰ فروند هواپیما باید ادامه داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اختیارات سازمان هواپیمایی تلاش شد در شرایط سخت با راهبرد‌های خاص مانند تاب آوری و خرید هواپیمای دست‌دوم برای توسعه ناوگان، تعداد بیشتری هواپیما به چرخه پروازی باز گردد که بیش از ۶۰ فروند هواپیما به ناوگان اضافه شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که سن ناوگان هوایی مسافری در دولت سیزدهم از ۲۸ سال به ۲۶ کاهش یافته است، گفت: چک، تأمین، تعویض و بازسازی قطعات به صورت منظم بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه انجام می‌شود.

محمدی‌بخش با اعلام این‌که به دنبال کاهش سن ناوگان به زیر ۲۰ سال هستیم، اضافه کرد: سفر‌های اربعین مهم‌ترین عملیات بخش حمل و نقل در سال است و تعداد اجتماع میلیونی عظیم عاشقان سیدالشهدا در بازه زمانی کوتاه مدت قابل پیش بینی نیست، بنابراین با تمام توان و ابزار باید آماده باشیم.

وی ادامه داد: با هماهنگی و قیمت گذاری شرکت‌های هواپیمایی کمترین سود را دریافت می‌کنیم و عدد ۸ میلیون تومان برای ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه پرواز در حالیکه بین ۵ تا ۵/۵ میلیون تومان آن به فرودگاه عراق پرداخته می‌شود، رقم بالایی نیست.

وی با یادآوری این‌که سال گذشته ۲ هزار و ۸۴ پرواز انجام شد و امسال بالای ۳ هزار پرواز اربعین خواهیم داشت، اظهار کرد: در فرودگاه عراق محدودیت‌هایی وجود دارد و فرودگاه نجف ۸۰ درصد و فرودگاه بغداد ۲۰ درصد پرواز‌ها را پذیرش می‌کند.

وی تاکید کرد: همه فرودگاه‌ها به موکب و حسینیه تجهیز شده اند و تا کنون ۱۲ هزار نفر اعزام شده اند که به مرور اضافه می‌شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده