تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۳۸
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۳۱۵۲۰۲

فروش بلیت پرواز اربعین بالاتر از نرخ مصوب/ اضافه پرداخت زائران پس داده می‌شود؟

‌می‌متالز - مدیرعامل شهر فرودگاهی امام با تایید فروش برخی بلیت‌های اربعین بالاتر از قیمت مصوب، گفت: به‌دنبال شناسایی شرکت‌های هواپیمایی هستیم که بلیت پرواز اربعین را با نرخ ۵ میلیون تومان به زائران فروخته‌اند.

به گزارش می‌متالز، سعید چلندری، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در خصوص فروش بلیت پرواز رفت تهران-نجف با قیمت ۵ میلیون تومان (۴۰۰ هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب) اظهار کرد: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی و جلسات متعدد با مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی تاکید بر این شده که تمام ایرلاین‌ها فقط روی سیستم بلیت پرواز اربعین را عرضه کنند.

وی ادامه داد:، اما بر اساس گزارش‌ها، تعدادی بلیت خارج از سامانه فروش و حتی در فرودگاه نجف فروخته شده است.

چلندری افزود: قطعاً این موارد بررسی و با شرکت‌های هواپیمایی برخورد می‌شود و باید اضافه پرداختی زائران به آن‌ها عودت داده شود. البته متاسفانه مشکلی وجود دارد و قیمت درج شده در بلیت ۴ میلیون تومان است، اما از مسافران ۵ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از بررسی این مسائل برای شناسایی آژانس‌ها و شرکت‌های هواپیمایی متخلف خبر داد و گفت: از ۲۷ مرداد ماه تمام شرایط برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین فراهم شده و ۲۰ موکب نیز آماده پذیرایی زائران هستند.

چلندری اضافه کرد: پارکینگ ترمینال سلام نیز با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو به‌صورت رایگان آماده خدمت‌رسانی به زائران است.

بلیت پرواز اربعین را در ایران تهیه کنید

فروش بلیت پرواز‌های اربعین آغاز شده و شرکت‌های هواپیمایی باید از سایت رسمی فروش خود نسبت به فروش بلیت اربعین اقدام کنند، در صورتی‌که ایرلاین‌ها از زیرساخت‌های لازم برای فروش بلیت پرواز اربعین برخوردار نباشند، صرفا مجاز به عرضه بلیت در بازه زمانی اربعین ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور از طریق این دفاتر خواهند بود.

در این راستا سازمان هواپیمایی کشوری، در اطلاعیه پرواز‌های اربعین اعلام کرد: حضور زائران در پرواز‌های رفت از ایران در فرودگاه سه ساعت قبل از پرواز جهت انجام تشریفات اداری، گذرنامه، پرداخت خروجی، دریافت ارز مسافرتی و… الزامی است. گیت خروج مسافرین در پرواز‌های خارجی یک ساعت قبل از پرواز بسته خواهد شد.

حضور مسافران جهت پرواز‌های برگشت از فرودگاه‌های نجف و بغداد پنج ساعت قبل از پرواز الزامی است. با توجه به انجام دو مرحله بازرسی (خودرو و مسافر) و صف‌های طویل ایجادشده در مسیر، لازم است زائران با در دست داشتن بلیت و گذرنامه زمان حضور خود در فرودگاه را مدیریت کنند.

پیشنهاد می‌شود زائران بلیت پرواز‌های رفت و برگشت خود را در ایران تهیه کنند؛ بلیت در فرودگاه‌های کشور عراق یا پای پرواز صرفا به‌صورت دلاری فروخته می‌شود.

لازم است زائران بلیت پرواز اربعین خود را از دفاتر فروش بلیت شرکت‌های هواپیمایی معتبر خرید کنند و هنگام خرید شماره همراه در دسترس خود را ارائه کنند تا هرگونه تغییر در ساعت پرواز یا تاخیر احتمالی را شخصا دریافت کنند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده