تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۴۱
بازدید: ۴۶۶
کد خبر: ۳۱۸۸۵۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

تحلیل تکنیکال "کویر" - ۸ مهر ۱۴۰۲

‌می‌متالز - در صورت تأیید پولبک و برگشت از یکی از محدوده‌های حمایتی عنوان شده، مقاومت قیمتی در برابر سهم ابتدا ۳۹۵ تومان و سپس ۴۲۰ تومان است که معامله‌گران باید به آن توجه کنند.

به گزارش می‌متالز، شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر با نماد کویر پس از یک اصلاح قیمتی خسته‌کننده سرانجام در محدوده ۳۱۰ تومان با حمایت خریداران مواجه شد و توانست کف حمایت معتبری را در این فضای قیمتی ایجاد نماید. محدوده‌ای که به نظر سهام‌داران می‌توانند امیدوار باشند دیگر قیمت سهام خود را پایین‌تر از ۳۱۰ تومان نبینند.

پس از ایجاد این کف حمایتی معتبر قیمت سهم به‌مرور افزایش یافت و توانست خط نزولی ساختار اصلاح خود را بشکند.

از منظر تکنیکالی باتوجه‌به قواعد شکست عبور قیمت از خط روند نزولی ساختار اصلاحی مورد تأیید است و در واقع می‌توانیم بگوییم شکست خط روند نزولی تأیید شده و اکنون سهم در حال پولبک یا همان بازگشت دوباره به این خط نزولی است که می‌توان انتظار داشت با تکمیل‌کردن پولبک، قیمت سهم کویر در اعدادی بالاتر از محدوده کنونی قرار گیرد و رشدی دوباره در سهم آغاز گردد.

تحلیل تکنیکال
نکته حائز اهمیت و قابل‌توجه وجود محدوده‌های حمایتی متعدد پیش روی سهم است در خوش‌بینانه‌ترین حالت ناحیه قیمتی ۳۴۸ تا ۳۶۰ تومان به‌عنوان حمایت اول و در بدبینانه‌ترین حالت محدوده قیمتی ۳۳۵ تومان می‌تواند به‌عنوان ناحیه حمایت دوم در پیش روی سهم عمل کند و مانع از کاهش بیشتر قیمت در سهم شود.

در صورت تأیید پولبک و برگشت از یکی از محدوده‌های حمایتی عنوان شده، مقاومت قیمتی در برابر سهم ابتدا ۳۹۵ تومان و سپس ۴۲۰ تومان است که معامله‌گران باید به آن توجه کنند.

از دیدگاه میان‌مدتی هم در صورت شکست ۴۲۰ تومان و تثبیت بالای این قیمت بازپس‌گیری سقف قیمتی که در اردیبهشت ۱۴۰۲ شکل‌گرفته بود کاری آسان برای نماد کویر و سهام‌داران آن خواهد بود که به نظر می‌توان در میان‌مدت به ایده حرکتی امیدوار بود.

سهیلا نقی‌پور، مدیر معاملات کارگزاری

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده