تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۱۱
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۲۲۹۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عدالت اقتصادی با حمایت از اقتصاد شناسنامه‌دار از طریق شناسایی فعالیت‌های اقتصادی

‌می‌متالز - رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی، در دهمین نمایشگاه کیش اینوکس گفت: در حوزه‌های مختلف بورس، بیمه، بانک و... نظام‌هایی را تنطیم کرده‌ایم تا مانع از اثرگذاری اشخاص پرریسک در اقتصاد شناسنامه‌دار شویم.

به گزارش می‌متالز، هادی خانی رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی، در دهمین نمایشگاه کیش اینوکس اظهار کرد: اشخاصی که در جریان قانون مبارزه با پولشویی هستند در جریان هستند که قوانین آن از ابعاد مختلف قابل بررسی است، آن بخشی که مربوط به این جلسه است می‌توان به حمایت از اقتصاد شناسنامه دار از طریق شناسایی فعالیت‌های اقتصادی پنهان اشاره کرد اگر این امر به درستی صورت گیرد شاهد عدالت پذیری اقتصاد خواهیم بود.

او افزود: در بعد خارجی، آحاد جامعه می‌دانند با وجود تحریم‌های ظالمانه اقدامات موثری به منظور ثبات و توسعه اقتصاد در این حوزه توسط دولت صورت پذیرفته، امیدواریم بتوانیم منافع اقتصادی را بهتر از گذشته در حوزه بین الملل اجرا کنیم.

رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: ظرفیت‌های قانون مبارزه با پولشویی، بدین نحو است که اشخاصی که به عنوان اقتصاد شناسنامه‌دار ورود می‌کنند اغلب آسیب‌هایی را از جانب اشخاص پرریسک می‌بینند، در همین راستا در تلاش هستیم تا مطابق قانون اشخاص را خطر آفرین را مورد شناسایی قرار دهیم تا مانع از دخالت آن‌ها در اقتصاد شناسنامه دار شویم در همین راستا از مدیران می‌خواهیم تا همکاری لازم را انجام دهند.

خانی گفت: در حوزه‌های مختلف بورس، بیمه، بانک و ... نظام‌هایی را تنطیم کردیم تا مانع از اثر گذاری اشخاص پرریسک در اقتصاد شناسنامه دار شویم.

او در پایان بیان کرد: از تمام اشخاصی که در حوزه مالی فعالیت می‌کنند می‌خواهیم که به منظور شفافیت و برقراری عدالت در حوزه اقتصاد مدارک خود را به صورت شفاف ارائه کنند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده