تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۲۹
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۲۲۴۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل گروه مالی ملت مطرح کرد؛

بازار سهام؛ مناسب‌ترین محل برای حفظ ارزش دارایی‌ها

‌می‌متالز - مصطفی امید قائمی گفت: بازار سهام و اوراق در مقایسه با سایر بازار‌های موازی مناسب‌ترین محل برای پس‌انداز است.

به گزارش می‌متالز، مصطفی امید قائمی مدیرعامل گروه مالی ملت با اشاره به نقش و اهمیت پس‌انداز گفت: در اغلب کشور‌ها تعداد کثیری از سرمایه‌گذاران پس‌انداز‌های خود را در قالب دارایی‌های مالی نگهداری می‌کنند، زیرا این نوع سرمایه‌گذاری از قابلیت نقدشوندگی بالاتری برخوردار است درحالی‌که در کشور ایران با توجه به تورم مزمنی که سال‌ها با آن مواجه است، پس‌انداز به شیوه مذکور می‌تواند بهترین راه‌حل برای حفظ ارزش دارایی باشد.

او افزود: به سبب دیدگاه سنتی حاکم در ایران اشخاص بیشتر به دنبال خرید ملک برای حفظ ارزش دارایی خود هستند، در حالی که این نوع از دارایی در مقایسه با بازار سهام از نقدشوندگی پایینی‌تری برخوردار بوده و ارزش بهره‌وری دارایی را کاهش می‌دهد.

مدیرعامل گروه مالی ملت گفت: رویه پس‌انداز در کشور باید با تقویت زیر ساخت‌ها، اطلاع‌رسانی و دخالت نکردن دولت در قیمت‌گذاری‌ها به سمتی حرکت کند که مردم به سمت دارایی‌ها و پرتفو‌های کم ریسک با قابلیت نقدشوندگی بالا بروند.

قائمی در پایان بازار سهام را بهترین محل برای بازدهی مناسب در بازه زمانی بلندمدت ذکر کرد و توضیح داد: سرمایه‌گذاری دارای ابعاد مختلفی اعم از ریسک‌های سیاسی و اقتصادی است به همین دلیل پیش‌بینی میزان سودآوری بازار‌ها کمی دشوار است، اما بنا بر آمار‌ها و بررسی‌های صورت گرفته بازار سهام یا اوراق با توجه به آنکه با افزایش تورم قیمت سهم‌ها در آن نیز افزایش می‌یابد، در مقایسه با سایر بازار‌های موازی مناسب‌ترین محل برای پس‌انداز خواهد بود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده