تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۰
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۳۲۳۶۸۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید ۱۳ میلیون تن محصولات فولادی تا پایان مهر

‌می‌متالز - ۱۳ میلیون تن محصولات فولادی از ابتدای سال تاکنون (در هفت ماه گذشته) در کشور تولید شد که درمقایسه با پارسال ۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش می‌متالز، ‎ طبق گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در این مدت ۱۸ میلیون و ۴۹۷ هزار تن فولاد میانی تولید شد که این آمار درمقایسه با پارسال که ۱۸ میلیون و ۳۶۶ هزار تن بود، افزایش هفت‌دهم درصدی نشان می‌دهد.

همچنین دراین مدت ۸۵۱ هزار تن تیرآهن، ۶ میلیون و ۱۰۳ هزار تن میلگرد و ۵۳۵ هزار تن نبشی، ناودانی و سایر مقاطع تولید شد و براین اساس کل تولید مقاطع طویل فولادی در این مدت هفت میلیون و ۴۸۹ هزار تن به ثبت رسید.

بر پایه این آمارها، در هفت ماهه امسال شاهد رشد ۲۱.۱ درصد تولید تیرآهن هستیم، اما تولید میلگرد با افت ۲.۲ درصدی همراه شد.

همچنین از ابتدای سال تاکنون پنج میلیون و ۲۷۵ هزار تن ورق گرم، یک میلیون و ۴۱۱ هزار تن ورق سرد، یک میلیون و چهار هزار تن ورق پوشش دار تولید شد و مجموع تولید کل مقاطع تخت فولادی به پنج میلیون و ۵۱۱ هزار تن رسید که در هم‌سنجی با پارسال افزایش ۳.۷ درصدی نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد، تا پایان مهر امسال ۱۸ میلیون و ۴۹۷ هزار تن فولاد میانی شامل ۱۱ میلیون و ۶۹۳ هزار تن بیلت و بلوم و ۶ میلیون و ۸۰۴ هزار تن اسلب تولید شد. جمع تولید فولاد میانی درمقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش اندک هفت‌دهم درصدی داشته است.

همچنین در این مدت ۲۲ میلیون و ۱۱۲ هزار تن آهن اسفنجی تولید شد که این آمار درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۰ میلیون و ۹۸۴ هزار تن بوده است، افزایش ۵.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما ‎

عناوین برگزیده