تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۸
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۲۴۳۹۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

لزوم بازنگری فرهنگ استفاده از مصالح فولاد

‌می‌متالز - کارشناس فعال مسکن، بیان کرد: در ایران متاسفانه فرهنگ بهینه فولاد به درستی رعایت نمی‌شود، بنابراین بهره وری استفاده از فولاد با کاهش روبرو است.

به گزارش می‌متالز، عباس زرکوب با اشاره به اینکه صنعت ساختمان چهار ماه است که درحال رکود است و این رکود کماکان ادامه دارد، تصریح کرد: مرکز آمار که به تازگی خبر از رشد ساخت و ساز به نسبت ماه‌های گذشته داده است، صحت ندارد. چراکه صدور پروانه‌های ساخت و ساز چندماهی است با کاهش روبرو بوده است.

به گفته وی در حال حاضر شهرهایی، چون مشهد، شیراز، تهران و تبریز در صنعت ساختمان سازی پیش قدم هستند.

این کارشناس مسکن با بیان اینکه رکود در مسکن به نوعی بازار فولاد را متاثر کرده است، مطرح کرد: میزان عرضه و تقاضا نمی‌تواند به تنهایی در تعیین قیمت‌های مصالح ساختمانی و فولادی موثر باشد، بلکه عوامل دیگری هم در قیمت این اقلام دخیل هستند.

زرکوب پروژه‌های ساخت و ساز صنعتی در حاشیه خلیج فارس را مثبت دانست و افزود: آمایش سرزمین در خصوص ساخت و ساز و اماکن صنعتی، موضوع بسیار مهمی است که متاسفانه بعد از انقلاب اسلامی به دلیل مسائل امنیتی به آن توجه حائزاهمیتی نشد. از طرفی کارخانه‌های فولادی مستلزم این بود که به جای احداث در مناطق کویری در مناطق حاشیه خلیج فارس پایه گذاری شوند تا توسعه اماکن صنعتی در آن مناطق افزایش یابد که این موضوع نیزدر آن مقطع زمانی عملی نشد و بر خلاف قوانین سیاست گذاری پیش رفت.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده