تاریخ: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۱
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۲۳۷۷۱
سرویس خبر : انرژی
کریمی:

مصوبه مجلس درباره نحوه عرضه محصولات پتروشیمی موجب تقویت تولید می‌شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مصوبه مجلس درباره نحوه عرضه محصولات پتروشیمی موجب تسهیل و تقویت تولید می‌شود و تغییر گسترده‌ای نیز در برنامه هفتم ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر کریمی درباره مصوبه مجلس درخصوص نحوه عرضه محصولات پتروشیمی، گفت: سیاست کلی مجلس تاکید بر عرضه همه محصولات به ویژه محصولات پتروشیمی در بورس کالا با هدف دستیابی تمام واحد‌های تولیدی به مواد اولیه با سهولت و ارزانترین قیمت و به صورت عادلانه است تا چرخه تولید تقویت شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برخی موارد، مجتمع‌های پتروشیمی در یک هلدینگ به صورت زنجیره فعال هستند، ادامه داد: به طور مثال در یک هلدینگ، یک واحد پتروشیمی محصولی تولید می‌کند که این محصول مواد اولیه واحد دیگری است که در همان هلدینگ وجود دارد، که این هلدینگ‌ها با مشکل تامین مواد اولیه روبه رو هستند.

وی اضافه کرد: ما برای رفع این مشکل در مجلس در جز ۷ ماده ۴۸ این امکان را فراهم کردیم که واحد‌های این چنینی که حلقه‌های پشت سرهم یک زنجیره تولید هستند و در یک مجموعه حقوقی و مالکیتی قرار دارند، مشروط بر اینکه تعهد جداگانه برای تامین مواد اولیه‌ی سایر واحد‌ها و صادرات نداشته باشند، بتوانند این مواد را در زنجیره و به حلقه بعدی خود بدهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: این مصوبه موجب تسهیل و تقویت تولید می‌شود و تغییر گسترده‌ای نیز در برنامه هفتم نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای مجلس (خانه ملت)

عناوین برگزیده