تاریخ: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۰۸
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۳۲۵۰۰۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل ذوب آهن عنوان کرد:

سود ۲.۶ همتی ذوب آهن در ۶ ماه نخست سال‌ جاری

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در یک نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه «ایران متافو» به معرفی محصولات جدید ذوب آهن پرداخت و از انتشار صورت‌های مالی ۶ ماهه نخست سال جاری این شرکت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «مهدی کوهی» در پاسخ به خبرنگار «می‌متالز» که موضوع تامین مالی و بحث تهاتر مواد معدنی ذوب آهن با وزیر راه و شهرسازی به کجا رسید، عنوان کرد: از وزیر راه و شهرسازی خواهش کردیم که اگر بتواند مجوزی برای سهمیه مواد صنایع معدنی برای ما در نظر بگیرند که خود آن می‌تواند تامین مالی برای پروژه‌های ما محسوب شود، آقای وزیر با سازمان برنامه و بودجه و شورای اقتصاد در حال بررسی این موضوع هستند و زمانی که به نتیجه رسید خبر آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سود ۲.۶ همتی ذوب آهن در ۶ ماه نخست سال‌ جاری

کوهی در این نشست خبری عنوان کرد: ذوب آهن اصفهان با ۵۲ سال سابقه همچنان به صنعت فولاد کشور خدمت می‌کند. این شرکت همچنان در سه مسیر اساسی پیشران توسعه صنعتی در کشور به شمار می‌رود؛ نخستین پیشرانی این شرکت در روز‌های تحریم، تولید ریل برای شبکه سراسری راه آهن کشور بوده است. تاکنون ۱۵۰ هزار تن ریل تحویل راه آهن سراسری شده است و به تازگی تمام ریل‌هایی که در کشور افتتاح می‌شود از جمله خط راه آهن همدان - سنندج ۱۰۰ درصد با ریل‌های ذوب آهن افتتاح شده‌اند. همچنین در کار‌های توسعه‌ای بر اساس قراردادی که با راه آهن داشته‌ایم، قرار است برای کریدور شرق از چابهار، خاش، زاهدان تا مشهد عملیات ریل اجرایی شود. در این راستا هفتم و هشتم آذرماه نیز میزبان مدیران مترو کلانشهر‌ها در اصفهان هستیم که یک بازدید عملیاتی از مجموعه ذوب آهن خواهند داشت تا با تلاش کارگران، تکنسین‌ها و مهندسین مجموعه و شرکت‌های دانش‌بنیان و سختکوش صنعت فولاد کشور آشنا شوند، چراکه این دانش فنی پیش از این در اختیار کشور‌های اروپایی و توسعه‌یافته قرار داشت که ما این دانش فنی را از آلمان به ایران آورده و آن را بومی‌سازی کرده‌ایم. خوشحال هستیم با تولید ریل، کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز خواهیم کرد. همچنین ذوب آهن گواهی تنها سازنده داخلی ریل را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کرده و هفته گذشته آن را تقدیم وزیر راه و شهرسازی کردیم.

کوهی همچنین بیان کرد: در زمینه ساختمان‌سازی نیز تولید تیرآهن‌های صنعتی را داریم که در راستای نهضت ملی مسکن کاربرد دارد. در کشور‌های توسعه‌یافته مانند چین یک ساختمان ۵۰ طبقه را ظرف ۶ ماه می‌سازنند که یکی از دلایل این سرعت ساخت‌وساز، تیرآهن‌های بال پهن، پیچ و مهره‌ای و مدولار هستند. ما علاوه بر اینکه این تیرآهن‌ها را در ذوب آهن تولید کرده‌ایم، بلکه طی یک ماه گذشته همایشی را با همکاری نظام مهندسی ساختمان در دانشگاه علم و صنعت برگزار کرده و در آنجا عنوان کردیم که نقشه یک ساختمان ۵۰ و ۳۰ و ۱۵ طبقه به ما بدهند تا تمام تیرآهن‌های مورد نیاز از یک متر تا طویل و چند متری را به صورت مدولار برای آن‌ها تولید و به صورت یک بسته در اختیارشان قرار دهیم که سبب کاهش زمان عملیات اجرا و کاهش قیمت عملیاتی و امنیت ساختمان خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: تیرآهن‌های سنتی تا ۷ ریشتر زلزله را تحمل می‌کند، درحالی‌که تیرآهن‌های صنعتی تولید ما بسته به سایزی که انتخاب می‌کنیم، بین ۸ تا ۱۲ ریشتر در برابر زلزله مقاوم هستند.

مدیرعامل ذوب آهن در ادامه با اشاره به محصول سوم این شرکت گفت: محصول دیگر ما آرک‌های فولادی برای صنایع معدنی است که این آرک‌ها هم‌اکنون در حال عرضه به بازار هستند. تا پیش از این، برای تونل‌هایی که در راستای برداشت از معادن ایجاد می‌شد، نجار‌های محلی آرک‌هایی را می‌ساختند که این آرک‌های چوبی با بارش برف و باران و اندک فشاری کنده می‌شدند و حداقل این بود که کار تعطیل می‌شد تا آنکه دوباره کار از سر گرفته شود. همچنین برای معدن‌کاران نیز با خطراتی همراه بود. تولید آرک، خدمت جدید ذوب آهن به ایمنی معادن و معدن‌کاران و کارگران خواهد بود.

سود ۲.۶ همتی ذوب آهن در ۶ ماه نخست سال‌ جاری

صورت‌های مالی ذوب آهن

کوهی همچنین با اشاره به صورت‌های مالی ذوب آهن عنوان کرد: صورت‌های مالی این شرکت منتشر و روی کدال قرار گرفته است؛ در ۶ ماه نخست سال‌ جاری تولید عملیاتی ما مثبت شده است و ۲.۶ همت (۲۶۰۰ میلیارد تومان) سود در صورت‌های مالی خود شناسایی کرده‌ایم؛ اما به دلیل وام‌ها و ضمانت‌های سررسید شده احتمالا ۶ ماهه دوم، صورت‌های ما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد؛ البته در حال اندیشیدن تمهیداتی در این راستا هستیم تا بتوانیم خبر‌های خوبی برای بازار سرمایه داشته باشیم.

وی افزود: ما با ارتباطات خوبی که با راه آهن جمهوری اسلامی و شرکت زیرساخت و وزیر راه و شهرسازی داشتیم و بر اساس گزارش‌هایی که با آقای رئیس‌جمهور و هیات دولت در سفر اخیر خود به اصفهان اعلام کردیم، بنا داریم خطوط ریلی مورد نیاز کشور و میلگرد مورد نظر در پروژه‌های نهضت ملی مسکن را با تیراژ بالا تهیه کنیم. همچنین در سفر اخیر رئیس‌جمهور در طرح توسعه ۹۰ کیلومتر راه آهن از شهرکرد به شهر مبارکه، دستور جدید به ما اعلام کردند که تبدیل به قرارداد خواهد شد و ما ریل مورد نظر را تولید خواهیم کرد.

کوهی خاطرنشان کرد: ذوب آهن اصفهان افتخار دارد همچنان بر بلندای صنعت کشور با طرح‌های توسعه خود بدرخشد که امیدواریم طی سال‌های بعد پروژه‌های جدیدتری به بازار صنعت ساختمان‌سازی، ریل سراسری و صنایع معدنی داشته باشیم.

گزارش از پایگاه خبری فلزات خاورمیانه (می متالز)

سود ۲.۶ همتی ذوب آهن در ۶ ماه نخست سال‌ جاری

سود ۲.۶ همتی ذوب آهن در ۶ ماه نخست سال‌ جاری

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده