تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۷
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۳۲۵۳۳۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
سرپرست معاونت بازرگانی ذوب آهن اصفهان در بیستمین نمایشگاه ایران متافو

توسعه صادرات به کشور‌های همسایه، برنامه مهم ذوب آهن است

‌می‌متالز - علی نصیری سرپرست معاونت بازرگانی شرکت در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران متافو گفت: در جهت اصلاح ساختار سازمانی شرکت ذوب آهن اصفهان با نظر مدیرعامل و مصوبه هیات مدیره، معاونت‌های خرید و فروش در یکدیگر ادغام شدند که دو رسالت اصلی آن‌ها تامین مواد اولیه و فروش محصولات می‌باشد و بر این اساس معاونت بازرگانی تشکیل گردید.

تولید فراتر از ۱۰۰ هزار تنی در ققنوس

به گزارش می‌متالز، وی با اشاره به اینکه در بخش خرید، تامین پایدار مواد اولیه با جدیت تمام دنبال می‌شود، افزود: این مجتمع عظیم صنعتی در سال گذشته معدن ققنوس یک را برنده شد و هم اکنون بهره برداری از این معدن فراتر از ۱۰۰ هزار تن در ماه است که یک دستاورد مثبت به شمار می‌رود.

سرپرست معاونت بازرگانی ذوب آهن اصفهان ادامه داد: طی ادوار گذشته، تولید کنسانتره زغال سنگ بالای یک میلیون ۸۰۰ هزار تن در سال نداشتیم و این در حالی است که کشورمان فراتر از این میزان به زغال سنگ نیاز دارد.

وی اضافه کرد: بخش زغال سنگ کشور در زمینه‌های تجهیزات، امکانات و نرخ فروش، به یک برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت نیاز دارد.

چشم انداز تولید در شرکت‌های زغالی ذوب آهن

نصیری خاطر نشان کرد: دو شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه و البرز شرقی مجموعه‌های زغال سنگی این مجتمع عظیم صنعتی هستند که در سال آینده برای البرزشرقی در گام اول ۳۰۰ هزار تن و در گام دوم ۴۰۰ هزار تن و همچنین برای شرکت پیشرو معادن نیز در گام اول ۲۰۰ هزار تن و در گام دوم نیز تولید ۳۰۰ هزار تنی برنامه ریزی شده و ذوب آهن اصفهان نیز از این استراتژی حمایت کامل دارد.

سرپرست معاونت بازرگانی شرکت بیان کرد: اخیراً جلسه‌ای را در حضور مهندس کوهی با اعضای انجمن زغال سنگ ایران برگزار نمودیم که در این نشست، تشکیل یک کمیته تخصصی برای حل مشکلات فی مابین تولید مطرح شد و به تصویب رسید که از هفته آینده شروع به کار خواهد کرد.

وی در ادامه به بخش فروش محصولات پرداخت و اظهار داشت: با اولویت تامین نیاز داخل، صادرات محصولات نیز با جدیت تمام دنبال می‌شود که البته در این مسیر با مشکلاتی مانند تعرفه گذاری کشور‌های مقصد و ... مواجه هستیم که با تدبیر و حمایت مسوولین انشاا... به زودی برطرف می‌شود.

علی نصیری گفت: بر اساس مراودات دولت جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های همسایه، صادرات محصولات به این کشور‌ها بر اساس یک نقشه راه مشخص تعریف شده و در حال انجام است.

حضور موفق ذوب آهن اصفهان در توسعه زیربنایی کشور

سرپرست معاونت بازرگانی شرکت گفت: این مجتمع عظیم صنعتی در سه محور کلیدی، توسعه زیربنایی کشور را رقم زده است، اولین بخش مربوط به حمل و نقل ریلی است که با افتخار ذوب آهن اصفهان تنها تامین کننده انواع ریل مورد بخش‌های مختلف کشور می‌باشد و به عنوان مثال هم اکنون تهیه پیش قرارداد راه آهن زاهدان - مشهد که مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری و جزو مصوبات دولت است را در دست اقدام داریم.

وی ادامه داد: طی جلسه‌ای که اخیراً با مقام عالی وزارت راه و شهرسازی برگزار نمودیم برای تامین نیاز تیرآهن بال پهن طرح نهضت ملی مسکن اعلام آمادگی نمودیم تا " ساخت داخل" استاندارد در خدمت رفاه و ایمنی هموطنان مان قرار بگیرد.

علی نصیری تولید آرک معدنی را سومین محور توسعه‌ای ذوب آهن در بخش معدن برشمرد و گفت: این محصول استاندارد، ایمنی فوق العاده بالایی را در معادن ایجاد می‌کند و برای تولید آن سفارش‌های بسیاری داریم.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه سنگ آهن، زغال سنگ و کک در قیمت تمام شده محصولات شرکت نقش بسزایی دارند برنامه داریم از سنگ آهن به جای گندله استفاده کنیم و همچنین بهره گیری از زغال سنگ داخلی به جای کک وارداتی برنامه ریزی گردیده است که توانمند شدن معادن زغال سنگ داخلی را در پی دارد.

توسعه صادرات به کشور‌های همسایه، برنامه مهم ذوب آهن است

منبع: ذوب آهن اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده