تاریخ: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۵
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۳۲۵۰۸۹
مدیرکل دفتر توسعه اقتصاد معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری:

۱۵ اولویت همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری با صنایع شناسایی شده است

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر توسعه اقتصاد معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در آئین امضای سند‌های همکاری توسعه اقتصاد دانش بنیان در حوزه صنایع فلزی و معدنی گفت: ۱۵ اولویت همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با صنایع شناسایی شده است.

به گزارش می‌متالز، رضا سلطان‌علی‌زاده مدیرکل دفتر توسعه اقتصاد معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پیش از ظهر امروز شنبه در آئین امضای سند‌های همکاری توسعه اقتصاد دانش بنیان در حوزه صنایع فلزی و معدنی در خانه فناوری و نوآوری ایران اظهار کرد: در یک سال گذشته در همکاری با وزارت صمت موضوعات اصلی همکاری مشخص شده و صنایعی که امکان همکاری دانش بنیان دارند را شناسایی و مدل همکاری تعریف شده است.

وی با بیان اینکه امروز با برخی از شرکت‌ها از جمله فولاد مبارکه و شرکت ملی صنایع مس ایران به مدل اجرایی همکاری با دانش‌بنیان‌ها رسیده‌ایم، افزود: امروز تفاهم‌نامه‌های همکاری با فولاد مبارکه امضا شده بیشترین همکاری را در این شرکت داشته‌ایم.

مدیرکل دفتر توسعه اقتصاد معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه ما سعی کردیم در مجموعه‌ای که بیشترین رهروان را دارند برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت: باید توجه داشت که امروز ۹۰ درصد از تجهیزات، قطعات و مواد اولیه فولاد مبارکه توسط دانش بنیان‌ها تولید می‌شود.

وی افزود: امروز نیز با شرکت ملی صنایع مس ایران برای هوشمندسازی ۵ معدن مس کشور تفاهم‌نامه به امضا می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۱۵ اولویت همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با صنایع شناسایی شده است، افزود: این اولویت‌ها در سه فاز پیش خواهد رفت که با تحقق آن ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش بنیان را عملیاتی خواهیم کرد.

سلطان‌علی زاده با بیان اینکه در تفاهم‌نامه‌های همکاری صنایع و شرکت‌های دانش بنیان ریسک فناوری پذیرفته می‌شود، تصریح کرد: این امر منجر به رشد جهشی در شرکت‌های دانش بنیان خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده