تاریخ: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۴
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۳۲۵۵۸۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

پنجاهمین مجمع نمایندگان استان اصفهان در ذوب آهن تشکیل شد

‌می‌متالز - پنجاهمین جلسه مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی سه شنبه ۷ آذرماه به میزبانی ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در دیدار با نمایندگان استان به بیان ۵۲ سال افتخارات این مجتمع عظیم صنعتی بر بلندای صنعت پرداخت و گفت: این صنعت، پیشران توسعه راه آهن سراسری، متروی کلان شهر‌ها و نهضت ملی مسکن و صنایع معدنی است.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان در زمان تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، توسعه حمل و نقل ریلی را در اولویت قرار داده و کمک شایانی به توسعه راه آهن سراسری و متروی کلان شهر‌ها می‌کند. در حال حاضر تمام خطوط در حال احداث راه آهن سراسری با ریل ملی تولید شده در ذوب آهن اصفهان افتتاح می‌شود و بزودی قرارداد تامین ریل کوریدور شرق کشور از بندر چابهار تا مشهد مقدس نیز منعقد می‌گردد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: از دیگر افتخارات این مجتمع عظیم صنعتی کمک به نهضت ملی مسکن با تولید تیرآهن‌های صنعتی علاوه بر تیرآهن‌های معمولی می‌باشد. استفاده از تیرآهن‌های صنعتی بال پهن علاوه بر استحکام بالاتر، سرعت در انجام پروژه را نیز به طور چشمگیری افزایش می‌دهد، ضمن اینکه تیرآهن‌های صنعتی بین ۸ تا ۱۲ ریشتر در برابر زلزله مقاومت دارند.

وی اظهار داشت: از دیگر افتخارات ذوب آهن ۵۲ ساله، تولید آرک‌های فولادی معدن است که با تجهیز معادن کشور به آن، ایمنی بالایی را برای معدنکاران عزیز به ارمغان آورده و تسریع در جبهه‌های کاری جدید را موجب می‌شود.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: پیشبرد پروژه‌های پلنت اکسیژن، ال اف ۳ و تصفیه خانه پساب در سال جاری در دست انجام می‌باشد.

مدیرعامل ذوب آهن در خصوص مسائل زیست محیطی بیان داشت: اساسی‌ترین اقدامی که در کوتاه مدت اجرا شده است خرید مواد اولیه فاقد گوگرد است که کمک شایانی به سلامت محیط زیست می‌کند. علاوه بر این در آستانه عقد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان برای مدرن‌سازی الکتروفیلتر‌ها با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری هستیم. در واقع استراتژی ذوب آهن اصفهان در حوزه زیست محیطی تولید سازگار با محیط زیست است.

همچنین نمایندگان مردم شریف استان با ارائه نظرات و راهنمایی خود خواستار پی گیری طرح‌ها و برنامه‌های ذوب آهن در زمان مشخص شدند.

در پایان حجت الاسلام موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان ضمن تشکر از میزبانی ذوب آهن اصفهان، پی گیری و تداوم برنامه‌های مطروحه را خواستار شد.

منبع: ذوب آهن اصفهان

عناوین برگزیده