تاریخ: ۱۶ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۲۹۰۷۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

تشدید رکود صنعت فولاد با کاهش عوارض مواد اولیه

‌می‌متالز - یک فعال فولادی گفت: در صورتی که تولیدکنندگان بالادستی موفق به کاهش عوارض صادراتی مواد اولیه شوند، در نتیجه تولید صنعت فولاد به تدریج تضعیف خواهد شد و این درحالیست که در شرایط فعلی اقتصادی، بسیاری از تولیدکنندگان ورشکست شده و کارخانه‌ها را تعطیل کرده‌اند.

به گزارش می‌متالز، تقی بهرامی با اشاره به درخواست برخی تولیدکنندگان برای کاهش عوارض مواد اولیه فولاد مانند آهن اسفنجی اظهار کرد: مواد خام برای هر کشوری ارزش افزوده و اشتغال به دنبال دارد که به همین دلیل، در دنیا هیچ کشوری مواد اولیه خود را صادر نمی‌کند؛ چرا که در نهایت آن‌ها را به محصول نهایی تبدیل کرده و می‌فروشند.

فعال صنعت فولاد تصریح کرد: بر همین اساس، می‌توان گفت در صورتی که تولیدکنندگان بالادستی موفق به کاهش عوارض صادراتی مواد اولیه شوند، در نتیجه تولید صنعت فولاد به تدریج تضعیف خواهد شد و این درحالیست که در شرایط فعلی اقتصادی، بسیاری از تولیدکنندگان ورشکست شده و کارخانه‌ها را تعطیل کرده‌اند.

به گفته بهرامی، صادرات کالا‌های مورد نیاز بازار داخلی، به گونه‌ای ظلم به کشور است که در نهایت گریبان‌گیر فولادسازان خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، صادرات در کشور محدود شده و با قوانین مختلف راه‌های صادراتی برای فولاد به ویژه محصولات نهایی بسته شده است. همچنین تأمین مواد خام سایر کشور‌ها تصمیم درستی نیست و با تداوم این عملکرد، میزان ارزش افزوده و اشتغال از بین خواهد رفت. در این راستا، امیدواریم مسوولان با تصمیمات هوشمندانه بتوانند وضع موجود را بهبود بخشند؛ در غیر اینصورت چنین روندی صدمات سنگینی به فولادسازان وارد خواهد کرد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده