تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۲۹
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۳۱۴۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان البرز خبر داد؛

افزایش ۷۷ درصدی صدور پروانه بهره‌برداری در استان البرز

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان البرز اعلام کرد که رشد صدور پروانه بهره‌برداری در ۹ ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ۷۷ درصد است.

به گزارش می‌متالز، «محمد انصاری» مدیرکل صمت استان البرز در جلسه شورای برنامه‌ریزی این استان ضمن ارائه گزارشی در خصوص اقدامات صمت در راستای تحقق شعار سال گفت: طبق آمار ۹ ماهه صدور پروانه‌های بهره برداری استان از ۲۰۱ فقره به ۳۵۶ فقره افزایش یافته و شاهد رشد ۷۷ درصدی در این شاخص هستیم.

وی با اشاره به نیاز به تسهیلاتی بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان در البرز به منظور جلوگیری از کاهش تولید در بخش صنعت افزود: بیشترین درصد رشد تولید در حوزه صنعت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته متعلق به واحد‌های تولیدی منسوجات و محصولات چوبی و کمترین رشد مربوط به حوزه دارو و فرآورده‌های دارویی است.

مدیرکل صمت استان البرز ادامه داد: از جمله دلایل آن می‌توان به کمبود نقدینگی و کاهش اعطای تسهیلات بانکی اشاره کرد. با توجه به آمار شاخص‌های اقتصادی مربوط به مرکز آمار ایران و میانگین ۱۰ سال منتهی به سال ۹۸، سهم ارزش افزوده بخش صنعت در البرز ۲۷ درصد بوده که از میانگین کشور (۱۶.۷ درصد)، حدود ۹ درصد بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه سهم اشتغال بخش صنعت و معدن در استان ۴۳ درصد است، اظهار کرد: رشد صدور پروانه بهره برداری در ۹ ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۷ درصد است. از دیگر اقدامات این اداره کل می‌توان به احیای ۱۰ واحد تملیکی و احیای ۱۵۴ واحد تولیدی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون با سرمایه گذاری بالغ بر ۲ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان خبر داد.

انصاری با اشاره به ایجاد ۳ هزار و ۵۳۶ فرصت شغلی جدید و کسب رتبه اول در این زمینه در کشور خاطرنشان کرد: بهره برداری از ۳۵۶ طرح نیمه تمام با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم برای ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر و عملیاتی شدن پرداخت ۲ هزار و ۸۵ فقره تسهیلات به مبلغ بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد تومان بخشی از اقدامات انجام شده هستند.

وی از پایش و شناسایی ۲۲ لکه صنعتی استان با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغال موجود و تصویب هشت لکه صنعتی با اشتغال بالغ بر ۲۵ هزار نفر در سفر هیأت دولت به استان خبر داد و یادآور شد: افزایش ۴۰ درصدی تعداد مجوز‌های دانش بنیان و کسب رتبه دوم فروش محصولات دانش بنیان در کشور سهم استان البرز در این حوزه است.

مدیرکل صمت استان البرز در پایان گفت: پایش ۲ هزار و ۵۱۰ جواز تأسیس ایجادی و توسعه‌ای صادره و شناسایی ۸۶۰ طرح دارای پیشرفت فیزیکی، پیگیری ویژه جهت تسریع در تکمیل ۴۱۰ طرح بالای ۶۰ درصد، اقدام ویژه جهت بهره‌برداری از ۲۶ طرح دارای اولویت تا پایان سال جاری و نظارت و بازرسی جهت مهار تورم از دیگر اقدامات این اداره کل هستند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده