تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۶
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۳۳۳۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل یک سبدگردان اعلام کرد:

ارتقای انگیزه ماندگاری منابع در صندوق‌های درآمد ثابت با ابلاغیه افزایش حد نصاب

‌می‌متالز - مدیرعامل یک سبدگردان ضمن بیان این که با اجرای ابلاغیه حد نصاب سرمایه‌گذاری در سپرده و گواهی سپرده بانکی، تخلف مدیران صندوق‌ها کاهش یافته و پول به راحتی از صندوق‌ها وارد و خارج نمی‌شود، اظهار داشت: انگیزه ماندگاری منابع در صندوق‌های درآمد ثابت با ابلاغیه افزایش حد نصاب، ارتقا خواهد یافت.

به گزارش می‌متالز، «بهنام چاوشی» با بیان این که ابلاغیه اصلاح حدنصاب سرمایه‌گذاری در سپرده و گواهی سپرده بانکی رویکرد بسیار خوب و مثبتی است، گفت: با توجه به شرایط موجود و اعلام نرخ سپرده ۳۰ درصد از سوی بانک مرکزی، این ابلاغیه کمک می‌کند تا منابع از صندوق‌های با درآمد ثابت خارج نشود.

وی ابلاغیه مذکور را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: با توجه به امیدنامه صندوق‌های با درآمد ثابت، منطقی است امیدنامه طوری با شرایط موجود بازار منعطف باشد که صندوق‌های سرمایه‌گذاری بتوانند امیدنامه را رعایت کنند.

به گفته چاوشی؛ در شرایطی که امیدنامه‌ها برای نصاب اوراق دولتی یکسری شرط می‌گذارند، ولی امکان این که صندوق‌ها اوراق را پیدا نکنند، منجر به خروج این امیدنامه از اجرا خواهد شد.

عدم خروج منابع از صندوق‌ها

مدیرعامل سبدگردان بازده خاطرنشان کرد: ابلاغیه مورد نظر سازمان بورس و اوراق بهادار شرایط را منعطف کرده است و اگر این رویکرد همچنان در سایر مواقع هم ادامه پیدا کند البته با توجه به شرایطی که می‌توان امیدنامه‌ها را رعایت و در چارچوب آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد، به طور حتم هم تخلف مدیران صندوق‌ها کاهش یافته و هم این که پول به راحتی از صندوق‌ها وارد و خارج نمی‌شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده