تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۳۳۹۶۶
سرویس خبر : انرژی
در مجمع شگویا بیان شد؛

تا زمانی که ابهامات برطرف نشود، معامله‌ای انجام نخواهد شد!

‌می‌متالز - مجمع‌عمومی عادی به طور فوق‌العاده و مجمع‌عمومی فوق‌العاده شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با حضور نزدیک به ۷۶ درصد از سهامداران، امروز برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، مجمع‌عمومی عادی به طور فوق‌العاده و مجمع‌عمومی فوق‌العاده شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با حضور نزدیک به ۷۶ درصد از سهامداران در مرکز همایش‌های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

رضا قاسمی شهری مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان در خصوص مزایده و ارزش‌گذاری شرکت پتروشیمی صدف خلیج‌ فارس گفت: در مزایده خرید سهام شرکت پتروشیمی صدف شرکت کرده‌ایم و ابهاماتی در این زمینه از سوی سازمان بورس مطرح شد؛ اما تا زمانی که این خرید به رأی هیات‌مدیره هلدینگ و مجمع نرسد معامله انجام نخواهد شد و امیدواریم با طی مراحل اداری توضیحات بیشتر را ارائه دهیم.

محمد شایگان، مدیر مالی پتروشیمی شهید تندگویان دررابطه‌با ارزش‌گذاری صدف که بیش از حد الزام انجام شد گفت: ارزش‌گذاری قبلی تأیید شده است. تأمین سرمایه دماوند لیدر بوده و به ابهامات سازمان بورس در خصوص ارزش‌گذاری پتروشیمی صدف پاسخ داده است.

نماینده صندوق نفت گفت: در حال حاضر معامله‌ای انجام نشده و از طرفی سازمان بورس نیز ورود و نکاتی را عنوان کرده و فعلاً جلوی انجام معامله را گرفته است. قرار بر این است مجدداً ارزش‌گذاری تحت نظارت سازمان و کنسرسیومی از تأمین سرمایه‌های امید و کاریزما انجام شود. در حال حاضر ۸۰۰ میلیارد تومان به‌حساب گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج‌فارس واریز شده که جزئی از معامله است. درصورتی‌که مبنای منطقی و معقولی برای خرید ۳۰درصد سهام پتروشیمی صدف روشن شود، خرید نیز صورت خواهد گرفت. همچنین صندوق نفت هم اعلام کرده که پس از اعمال نظرات سازمان بورس با این معامله موافقت خواهد کرد.

در پایان مجمع‌عمومی فوق‌العاده شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، با تغییر بند‌های اساسنامه شرکت و تطابق آن با اصلاحات سازمان بورس به شرح:

ماده ١۴: اعلام افزایش سرمایه و ارسال گواهی‌های حق تقدم

در خصوص انجام افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهام‌داران رعایت روش ابلاغ شده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار از جمله استفاده از فرایند‌های الکترونیکی الزامی است

ماده ۱۸: وظایف و اختیارات مجامع عمومی

پرداخت کامل سود به صاحبان سهام باید حداکثر ظرف چهار ماه پس از تصمیم مجمع‌عمومی راجع به تقسیم سود انجام پذیرد

ماده ٢٨: تکمیل اعضای هیات‌مدیره

درصورتی‌که بنا به هر دلیل عده اعضا هیئت‌مدیره کمتر از حدنصاب مقرر شود و عضو علی‌البدل تعیین نشده یا وجود نداشته باشد، هیات‌مدیره موظف است بلافاصله مجمع‌عمومی عادی شرکت را برای تکمیل اعضای هیات‌مدیره دعوت نمایند

با حضور سهام‌داران موافقت شد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده