تاریخ: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۲۱
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۳۶۵۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کردستان عنوان کرد:

جذب سرمایه‌گذار خارجی در اولویت برنامه‌های صمت کردستان قرار دارد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد که جذب سرمایه‌گذار خارجی در اولویت برنامه‌های صنعت، معدن و تجارت این استان قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان، در جلسه تبیین شعار سال ۱۴۰۳ که با حضور مدیران اقتصادی استان کردستان، برگزار شد، اظهار کرد: تولید راه‌گشای دغدغه معیشت مردم است و سازمان صمت در این زمینه ورود کرده است.

وی افزود: در دو سال اخیر سند راهبردی استان را نهادینه کرده‌ایم و در سال‌های ۴۰۱ و ۴۰۲ به تحقق شعار سال در استان در مباحث تولید رسیده‌ایم.

مدیرکل صمت استان کردستان با بیان اینکه ۳۰ درصد تولید ناخالص و ۳۷ درصد اشتغال استان کردستان مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت است، یادآور شد: برای شعار امسال، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بخصوص طرح‌های پیشران را در برنامه داریم که عمدتا صنایع معدنی است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۱۴۰۵ زنجیره فولاد در استان به بهره‌برداری خواهد رسید، تاکید کرد: آنچه مهم است برای امسال ۸ درصد رشد در بخش صنعت، برای معدن ۱۳ درصد و برای تجارت ۲۳ درصد رشد در نظر گرفته شده و ما این مهم در استان کردستان را به جد دنبال خواهیم کرد.

خلیقی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: جذب سرمایه‌گذار خارجی در برنامه صنعت، معدن و تجارت استان قرار دارد که سال ۴۰۲ حدود ۶۷ درصد نسبت به سال قبل آن رشد داشت و نسبت به صدور مجوز سرمایه‌گذاری تسهیل شده است.

وی با اشاره به اینکه فعال‌سازی واحد‌های راکد و نیمه‌فعال در برنامه صمت کردستان قرار دارد همانگونه که سال گذشته ۱۱ واحد به چرخه تولید بازگشتند، بیان کرد: برای رسیدن به رشد تولید و تحق شعار سال الزاماتی در سند راهبردی دیده شده است و در زمینه زمین صنعتی نیز با جذب اعتبارات بیشتر می‌توان به هدف رسید.

مدیرکل صمت استان کردستان یادآور شد: امسال ۱۱ واحد معدنی هم به چرخه تولید بازگشت و به چهار واحد تسهیلات پرداخت شد.

وی خواستار توجه ویژه کارگروه به پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به واحد‌های صنعتی و تولیدی لستان شد که سال گذشته حدود دو هزار میلیارد تومان پرداخت شد.

خلیقی همچنین گفت: تسهیل در اکتشاف از برنامه‌های اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان است که سال گذشته تحقق ۵۷ درصدی در این زمینه صورت گرفت.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده