تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۱۳۱۱
کد خبر: ۳۴۱۲۰

توضیحات ریل سیر کوثر در خصوص مالکیت پرتو بار فرابر خلیج فارس

می متالز - شرکت ریل سیر کوثر اعلام داشت پیرو اطلاعیه افشای قبلی در خصوص شرکت فرعی به استحضار می رساند که شرکت پرتوبارفرابر خلیج فارس در سال ١٣٩١ با موضوع فعالیت در زمینه نیروگاهی تاسیس شد اما به علت عدم فعالیت متوقف بوده و در نتیجه فاقد زیان انباشته و یا هرگونه بدهی به نهاد یا سازمان خاصی می باشد.
توضیحات ریل سیر کوثر در خصوص مالکیت پرتو بار فرابر خلیج فارس

به گزارش می متالز، سرمایه شرکت مذکور در ابتدا ١٠٠ میلیون ریال و سهامدار عمده آن شرکت توسعه طلوع تجارت خلیج فارس بوده است که در تاریخ ٩٧/٠٧/٢۵ مالکیت سهام از شرکت توسعه طلوع تجارت خلیج فارس به شرکت ریل سیر کوثر منتقل شد و این شرکت مالک ٩٩/٨ درصدی شرکت پرتو بار فرابر خلیج فارس گردید.

همچنین در تاریخ ٩٧/١٠/٢۶ سرمایه شرکت پرتوبارفرابرخلیج فارس از ١٠٠ میلیون ریال به ١٠ میلیارد ریال افزایش یافت و چون این افزایش سرمایه از محل مطالبات ایجاد شده بواسطه در اختیار داشتن واگنهای لبه کوتاه شرکت ریل سیرکوثر بوده است این شرکت مالک ١٠٠درصدی شرکت مذکور گردید.

طبق مصوبه هیات مدیره مورخ ٩٧/١٢/٢٧ و فاکتورهای شماره ٩٧٠٣١ و ٩٧٠٣۵ مورخ ٩٧/١٢/٢٨ شرکت ریل سیر کوثر تعداد ۴٣٧ دستگاه واگن لبه کوتاه و ١٣۴ دستگاه واگن مخزندار جمعاً به ارزش دفتری و بمبلغ ۶٠١،۴٣٧ میلیون ریال به شرکت پرتو بار فرابر خلیج فارس منتقل و مقرر شد تسویه این واگنها هم از طریق افزایش سرمایه در شرکت مذکور از محل مطالبات و هم بصورت نقدی از محل کارکرد همین واگنها انجام شود.

از آنجائی که این واگنها در حال سیر و فعالیت می باشند و صدور بارنامه از طریق شرکت ریل سیرکوثر انجام می گیرد تا زمان اخذ مجوز صدور بارنامه توسط شرکت پرتو بار فرابر خلیج فارس کلیه هزینه های حق دسترسی واگنهای باری به آن شرکت منتقل می شود و پس از اخذ مجوزصدور بارنامه توسط شرکت مذکور، آن شرکت حق دسترسی واگنهای باری را جداگانه با راه آهن تسویه می نماید.

این شرکت در حال انجام اقدامات لازم جهت تغییر مالکیت واگنها در شرکت راه آهن ج.ا.ا نیز می باشد که به محض اتمام به اطلاع سهامداران محترم می رسد.

طبق آخرین گزارش تفسیری برای سه ماهه اول سال ١٣٩٨ واگنهای باری جمعا مبلغ ١٠۵.٧٠۴ میلیون ریال درآمد ومبلغ ٨۵.٧١٩ میلیون ریال بهای تمام شده برآورد شده بود که با توجه به فرایند نقل و انتقال واگنها به شرکت زیرمجموعه درآمد و بهای تمام شده مندرج در گزارش تفسیری در شرکت اصلی به اندازه همین مبالغ کاهش می یابد و درآمد و هزینه ها ی مربوط به ناوگان باری در شرکت پرتو بار فرابر خلیج فارس انجام خواهند شد و درآمد عملیاتی شرکت اصلی برای سه ماهه اول سال جاری فقط مربوط به ناوگان مسافری و مبلغ ١۴٠.۴۶٠ میلیون ریال برآورد می گردد که در اولین گزارش تفسیری این موضوع تشریح خواهد شد.

در پایان یادآور می شود که این نقل و انتقال به ارزش دفتری بوده و هیچ گونه تأثیر سود و زیانی در دفاتر شرکت ریل سیر اتفاق نیفتاده و از این به بعد این شرکت ملزم به رعایت استاندارهای حسابداری شماره ١٨ و تهیه صورتهای مالی تلفیقی می باشد.

منبع: بورس 24
عناوین برگزیده