تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۲
بازدید: ۷۸۴
کد خبر: ۵۴۲۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازدید مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی از کارخانه سیمان شمال

می متالز - دکتر سید مهدی سدیدی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی از کارخانه سیمان شمال بازدید کرد.
بازدید مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی از کارخانه سیمان شمال

به گزارش می متالز، روز سه شنبه مورخ ۹۸/۰۵/۲۲ آقای دکتر سدیدی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، طبق برنامه از پیش اعلام شده، بمنظور بازدید از کارخانه سیمان شمال در این کارخانه حضور یافت.

در این دیدار که آقای دکتر سدیدی را قائم مقام گروه توسعه ملی آقایان دکتر حاجیپور و معاونین و مهندس مرتضی داداش مدیرعامل سیدکو، معاونین و اعضای هیات مدیره، همراهی می کردند، ایشان از پروژه افزایش ظرفیت خط تولید سیمان سفید (EPC) بازدید و در جریان روند بازسازی و میزان پیشرفت این پروژه مهم و بزرگ که احیاء و تقویت برند شرکت سیمان شمال را در دستور کار دارد قرار گرفت و سپس از سایر دپارتمان ها و خط تولید سیمان خاکستری بازدید بعمل آورد.

در این بازدید آقای مهندس صفریان نودهی مدیرعامل شرکت سیمان شمال، از فرایند تولید سیمان، عملکرد تجهیزات و ماشین آلات، اقدامات اساسی انجام شده در سنوات اخیر، سیر تحولات و چالشها و مشکلات گذشته و پیش رو و برنامه ها و پروژه های در دست اجراء توضیحات مفصلی ارایه نمود.

پس از بازدید میدانی از خط تولید، نشستی با حضور مدیران و روسای شرکت در سالن آمفی تئاتر حاضر شد.

نشست مذکور با تلاوت آیاتی از قرآن کریم، پخش صلوات خاصه و سرود ملی آغاز و آنگاه آقای مهندس صفریان در جایگاه مستقر و طی گزارش مبسوطی که بصورت پاورپوینت ارایه نمود، وضعیت شرکت در حین پذیرش مدیریت و سیر تغییرات و تحولات انجام گرفته و وضعیت فعلی و برنامه های آینده را تشریح نمود.

وی در مقدمه گزارش، ضمن خوشامدگویی به مهمانان و تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر، اظهار داشت: وضعیت کنونی جهان در عرصه صنعت، اقتصاد و سیاست روند موزون و متعادلی ندارد، هر روز چالش، تنش، توطئه و تهاجم است و اقدامات خصمانه جهان استکباری در تقابل با جمهوری اسلامی و سایر عوامل درونی و بیرونی، بویژه در عرصه اقتصاد، موجب ناپایداری، ناهنجاری و نوسانات در حوزه های دیگر شده است.

هر روز شاهد افزایش قیمت دلار، کاهش ارزش پول ملی، و همچنین افزایش لحظه ای قیمت کالا و خدمات در کشور بودیم.

فشارهای جهانی بویژه آمریکا و همراهان غربی آن، عرصه را برای کشور و حاکمیت تنگ و تنگ تر می کرد که با درایت، بصیرت و مواضع حکیمانه رهبری فرزانه انقلاب، خصوصا شجاعت نیروهای مومن و انقلابی در سرنگونی پهپاد مدرن و گران قیمت بدون سرنشین آمریکا و توقیف کشتی بریتانیا، شاخ قدرت های پوشالی را شکست و موجب تحقیر آنان و تقویت اقتدار نظام شد.

امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار و قله امنیت و کانون توجه ملل و دول جهان است. بحمدا… نوسانات دلار و قیمت کالا فروکش نموده و به نقطه آرامش رسید و خدای بزرگ رهبر حکیم ما را به سلامت بدارد.

آقای صفریان در ادامه افزود: آذر سال ۹۳ مدیریت شرکتی با قدمت بیش از ۶۰ سال و با تجهیزات خسته را به بنده واگذار کردند. شرکتی که در لیست صنایع آلاینده بود و باید متوقف می شد و به تبع آن ۴۰۰ خانوار بیکار می شدند. شرکتی با میلیاردها تومان بدهی در حوزه های مالیاتی، تامین اجتماعی، معوقات بانکی و پیمانکاری. شرکتی با معادن نابسامان و پیمانکار قلدر و بی مسوولیت.

به لطف خدا و همکاری و همت مردانه و متعهدانه کارکنان بر تمام مشکلات فائق آمده و امروز شرکت سیمان شمال در شرایط خوبی است.

با همدلی و هم افزایی مضاعف همکاران عزیزم، مدیریت هزینه ها، بازسازی و بهسازی و نوسازی تجهیزات، اهتمام به نظافت صنعتی، ترمیم و بازسازی تجهیزات کاهنده آلودگی، توسعه فضای سبز، عمران و آبادی، زیباسازی محوطه، ارتقای سطح سلامت، ارایه خدمات رفاهی، ترمیم حقوق و جایگاه کارکنان با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، ساماندهی معادن و پیمانکاران، تسویه بدهی های دارایی، تامین اجتماعی و بانکها، خلاصه با تلاش شبانه روزی و با برنامه، امروز به لف خداوند اوضاع خوب است و این مسیر را با برنامه ریزی و هدف گذاری اصولی با شتاب به پیش می بریم.

مدیر عامل شرکت سیمان شمال همچنین اظهار داشت: در چنین شرایطی که در ابتدا عرض کردم، درحالیکه عمل براساس برنامه قدری دشوار می نمود، شرکت سیمان شمال با تدوین سند راهبردی و برنامه ریزی استراتژی فعالیت های اساسی را در قالب برنامه و داشبورد مدیریتی آغاز نمود.

داشبوردهای مورد اشاره در سال ۹۷ بصورت آفلاین اجرائی شد و در سال جاری بصورت آنلاین و بر خط، قابل ارزیابی، اندازه گیری، رصد و نظارت بر کلیه فعالیت هاست و این برنامه راهبردی و داشبورد مدیریتی در دسترس و منظر هلدینگ سیدکو و آقایان مهندس داداش و نعمتی قرار دارد.

سپس آقای صفریان ضمن تشریح فعالیت دپارتمانهای مختلف و ارایه توضیحات فنی از معدن، سنگ شکن، آسیاب های مواد، کوره، آسیاب های سیمان، سیلوها، فیلتراسیون و سایر بخشها، به تبیین و ترسیم چشم انداز و برنامه های استراتژی شرکت در افق ۱۴۰۴ براساس اهداف ۵ گانه و ماموریت های تعریف شده جهت تحقق آن پرداخت.

ایشان ضمن برشمردن شاخص ها بمنظور تحقق اهداف مورد اشاره، دستاورد و محصول برنامه ها را به اجمال به شرح ذیل فهرست نمود:

  • در حوزه مالی و اقتصادی به دنبال افزایش درآمد، سودآوری شرکت، بهبود قیمت تمام شده، توسعه بازار و محصول هستیم.
  • در حوزه بازار و مشتریان، بهبود و افزایش سهم بازار، رضایتمندی مشتریان و ارتقای سطح نام تجاری شرکت (برند) را تعقیب می کنیم.
  • در حوزه اجتماعی و زیست محیطی، کاهش مصرف انرژی و آلایندگی ها و ایفای تعهدات و مسوولیت های اجتماعی را محقق خواهیم کرد.
  • در حوزه فرایندهای داخلی، اصلاح فرایندهای مدیریتی، عملیاتی با تفکر سیستمی در راستای افزایش بهره وری مورد اهتمام است.
  • در امر رشد و یادگیری، توانمندسازی تخصصی و مهارتی کارکنان و ارتقای سطح کارگروهی در سازمان مورد نظر است.

مدیرعامل شرکت سیمان شمال در پایان، عملکرد ۷ ماهه سال مالی جاری را به اطلاع حاضرین و مدیران شرکت کننده در جلسه رساند.

در این نشست آقای مهندس داداش مدیرعامل  شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان (سیدکو) بعنوان سخنران بعدی پشت تریبون حضور یافت.

ایشان ضمن بازخوانی و بازگویی گذرا از سوابق شرکت سیمان شمال و موضوع آپ گرید در سالهای ۸۲-۸۱ اظهار داشت: با وجود مدیران مجرب، توانمند و قدر همچون آقای مهندس لطفی و مرحوم مهندس شریف که خدمات ارزنده ای ارایه نمودند، به ظرفیت رسانی تولید سیمان محقق نشد و سپس بحث آلایندگی و قرار گرفتن شرکت در لیست صنایع آلاینده نیز به آن اضافه شد. تا اینکه در زمان مدیریت آقای مهندس صفریان در سال ۹۴ با تلاش همین کارکنان، هم ظرفیت تولید به رقم اسمی خود یعنی ۴۰۰۰ تن در روز رسید و هم از لیست صنایع آلاینده خارج شد که دو موضوع بسیار مهم و قابل اعتنا می باشد.

مطلب سوم که لازم می دانم یادآوری کنم، موضوع پیمانکاری معدن است که در سالهای ۸۹-۸۸ به فردی بی مسوولیت واگذار شد که بواسطه ارتباطات و اعمال قدرت، حاکمیت شرکت را به دست گرفته بود، تا جایی که حتی مدیرعامل وقت را ضرب و شتم نموده و حکم جلب بسیاری از مدیران و اشخاص را دریافت کرده بود.

 آقای مهندس صفریان در بدو پذیرش مدیریت با چنین پیمانکار گستاخی روبرو بود که بحمدا… او را خلع ید و حقوق شرکت را استیفاء نمود و شرکت را نجات داد. این مدیریت و درایت شایسته تحسین است.آقای مهندس صفریان قریب به ۵ سال مدیریت این شرکت را بر عهده دارد، بنده از ایشان بخاطر کارهای بزرگی که انجام داده اند بسیار سپاسگزارم.

آقای مهندس داداش در تشریح وضعیت فروش سیمان از نظر تناژ و مبلغ، ضمن مقایسه ۴ سال اخیر گفت: میزان فروش در سال ۹۴ از نظر تناژ تقریبا نزدیک به مقدار فروش سال ۹۸ بود اما مبلغ فروش از حدود ۷۸ میلیارد تومان به ۱۵۵ میلیارد تمام رسید که تقریبا دو برابر است.

سال ۹۷ نیز به لحاظ مقداری تقریبا ۸۴۰ هزار تن معادل ۱۰۰ هزار تن کمتر به لحاظ تناژ و ۱۰۴ میلیارد تومان در مبلغ فروش داشت و در بودجه سال ۹۸ برابر ۹۳۰ هزار تن و فروش آن به ۱۵۵ میلیارد تومان رسیده است.

سخنران پایانی این نشست  آقای دکتر سید مهدی سدیدی مدیرعامل گروه توسعه ملی بود که ضمن سپاسگزاری از مجموعه شرکت سیمان شمال افزود: آقای مهندس صفریان گزارش مفصلی ارایه دادند، از ایشان متشکرم، انشاءا… موفقت های شما استمرار داشته باشد. گزارش بسیار خوب بود. امیدوارم روز به روز نتیجه و ثمره خوش فکری، همکاری وتعامل، بهره وری بیشتر، نقش فکر و ایده در تولید ثروت بیشتر مشهود باشد. امید است با بذل وقت، بذل فکر و وجدان، موجبات سربلندی ایران عزیز را فراهم نماییم.

وی در ادامه گفت: آنچه که حائز اهمیت و ارزش است و موجب شکوفایی و بالندگی و بهره وری می شود ایمان است که از سیمان محکم تر است. باید با همدلی و هم افزایی و تعامل بین گروه توسعه ملی، سیدکو، سیمان شمال و کارکنان این شرکت، انگیزه خدمت را تقویت کنیم تا انشاالله روز خوش و پر لبخندی برای فرزندان ما رقم بخورد.

متوسط افزایش قیمت سیمان نسبت به سایر فرآورده های صنعتی و اقتصادی شاید بیش از ۱/۴ نبوده که این رنج آور است. رکود ساخت و افزایش نرخ حمل و نقل به عنوان یک مشکل و تهدید جدی برای صنعت سیمان می باشد و این صنعت را با مشکل مواجه می نماید.

آقای دکتر سدیدی در ادامه افزود: در فضای اقتصاد کلان وقتی سوداگری پول رجحان پیدا می کند بر تولید توسعه گرا، متاسفانه اتفاقاتی در بخش تولید و خدمات روی می دهد که این بخش ها را دچار مشکل می کند.

اما روزهای خوشی انشالله پیش رو خواهیم داشت. الان ما بیش از ۷۵ هزار طرح نیمه تمام عمرانی داریم که برای احیاء و بهره برداری از آن قریب به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان منابع لازم است. هرم جمعیتی ما به گونه ای است که کماکان به صنعت ساخت نیاز داریم. طبق اهداف چشم انداز برای رسیدن به تولید ناخالص ۳۰۰۰ میلیاردی، در عرصه مستغلات و دارایی های ثابت کارهای بزرگی داریم که ظرفیت آن در صنعت شما نهفته است.

 مدیرعامل گروه توسعه ملی افزود: آنچه در این شرایط اهمیت دارد این است که ما بر نوآوری و محصولات جدید تمرکز کنیم و سهم خود را از بازار بگیریم. امروز با آمیختگی تکنولوژی می توان محصولات جدیدی ارائه نمود. مجدداً به همه شما خسته نباشید عرض می کنم و برایتان آرزوی موفقیت می کنم.

عناوین برگزیده